Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hehe, var litt for vill på knappen!

Det jeg skulle spørre om var om jeg får permisjons penger i forbindelse med jobben?

Jeg har jobbet i en butikk i 7 mnd nå, men er ennå ikke gravid da.

Men jeg er kun ekstrahjelp.

Gjelder det for det samme som de som har 100% stilling eller??

Hvordan regner de ut hvor mye jeg får? Og får jeg selvom jeg IKKE har skattet? (frikort)!

Håper på svaar:)

Klemmer fra

enliten2008

For å få foreldrepenger (som det heter nå) må du ha jobbet 6 av de siste 10 mnd før (merk) fødselen. Dvs at du må ha inntekt i seks av ti mnd, har ikke noe å si om inntekten kommer fra en fast eller vikar eller ekstravakt stilling. Men varierer mnd lønningen din veldig kan du risikere at de tar et gjennomsnitt. Det med fast kontra vikar etc har mer med vår trygghet som gravide arbeidstakere (og tror det kan ha noe å si i forhold til en evt sykemelding etc)

Du må forresten også ha minimum en 50% stilling for at far skal få sine rettigheter. Og nå vet jeg ikke hvor mye du kan tjene med frikort, men vet at du må tjene over 1/2 G (grunnbeløpet fra trygdeetaten), tror det er rundt 30000, tjener du under eller ikke tjener opp nok mnd så vil du kun få engangstønad (for 3 år siden var det ca 34000). Hvis du går inn på NAV.no vil du kunne finne ut det meste der. Er saken din veldig komplisert ville jeg gått til et NAV kontor og snakket med noen for å høre hva du må gjøre etc..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...