Bethenc Skrevet 26. oktober 2007 #1 Skrevet 26. oktober 2007 Hei alle sammen! Er det noen som vet hvorfor den hos enkelte sitter første gang og hos andre andre gang? Er det noen "feil" som gjør det vanskeligere for den å sitte og for andre ikke? Lykke til alle sammen!
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 26. oktober 2007 #2 Skrevet 26. oktober 2007 Dette har nok først og fremst med flaks å gjøre... I tillegg tror jeg at kvinner som ikke har problemer med livmora kanskje har litt større sjanse for å lykkes. De fleste får jo ut egg som blir befrukta og satt tilbake, og da er det faktisk feste-fasen som er den stor utfordringen. Men feste-fasen er det ikke lett å gjøre noe med (bortsett fra å leve sunt, prøve akupunktur osv). Hvis det egget og den sædcellen som smelter sammen er "ment to be" (inneholder riktig antall kromosomer, arvestoffer osv) er sjansen god for å lykkes, men det går ikke an å "se" på egget om det er liv laga eller ikke. Om man treffer blink med gull-egget på første innsetting eller ikke er umulig å vite.... Lykke til! :-)
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 PS: Jeg kjenner tre par som fikk det til på 3. forsøk... :-)
purple Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 Som hun over her skriver så må egg og sædcelle sammen være kodet rett for at det skal kunne dele seg i mange celler og feste seg +føre til graviditet. Når man treffer på det rette vet hverken bioingenørene eller vi. Derfor klaffer det for noen på det 1 forsøket såvel som på det 2-3-4-5- osv. Jeg fikk klaff på 4 innsetting.(fryse forsøk som del av det 2 hoved forsøket)
Bethenc Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2007 grunnen til at vi skal på ivf forsøk er at jeg har måtte fjerne begge egglederne mine pga to svangerskap utenfor livmora, den ene sprakk og den andre tok de før det gikk så langt... Så på under et år har vi fått befruktning hele to ganger, men her har jeg vært problemet med egglederne. Er så spent... håper så gjerne at det skal gå.. har liksom vært gjennom to tap allerede...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå