Gå til innhold

MA- utskrapning i morgen....


villemo*

Anbefalte innlegg

Jeg var i dag hos en lege i utgangspunktet for å få undersøkt om jeg hadde bekkenløsning, og UVI. Hadde time kl.15, men kl. 13.30 kom det en blødning, og jeg ble kjempe redd.

Hos legen tok jeg en innvendig ultralyd som viste at jeg hadde MA. Jeg skulle vært 8+3, men fosteret var ikke større enn 5,uke, så det hadde vært dødt i 3 uker.... Legen sa at kroppen min fortsatt tror jeg er gravid, og har ikke skjønt at fosteret er dødt. Så vondt! Jeg har gått med død baby i magen i 3 uker!

Det er forferdelig tungt, for vi har ønsket oss dette barnet lenge. Og i morgen skal jeg til utskrapning på sykehuset. Det har alltid vært et mareritt for meg å kanskje måtte oppleve det en gang, og nå er jeg der....

Det som er så rart er at bekkenløsningen har kommet i løpet av de siste 3 ukene. Og det er skikkelig vondt.

 

Så i morgen kommer jeg hjem tom. nesten 9 uker er lenge å venne seg til å være gravid, også kommer det ingenting ut av det....

 

Jeg måtte bare tømme meg litt her....

håper jeg blir gravid fort igjen.,.

 

Er det flere som har gått med dødt foster så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg så leit!!

 

Føler virkelig med deg! Opplevde MA i januar i år. Var da 13 uker på vei men fosteret hadde vært død siden uke 9. Unner ingen det helvete det er å miste noe som er så kjært!

 

Krysser fingrene for at du blir gravid igjen så fort som mulig! Tok litt tid med meg, men en liten solskinnshistorie fra min svigerinne som ikke rakk å få mensen før hun ble gravid igjen.

 

Stor trøsteklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å høre at du har hatt en ma! Ja, det er en vond beskjed å få..... Jeg har hatt tre ma, og gått ganske mange uker før det har blitt oppdaget. Men i dag er jeg lykkelig mor til en frisk og rask jente på 18 mnd:) Har hatt flere sa og, og det var "bedre", for da ble en ferdig med det, slapp utskrapninger osv.

Jeg brukte alltid lang tid etter hver abort på å bli klar igjen. Måtte få sørge på min måte, ta den tiden jeg trengte før jeg ville bli gravid igjen.

Men nå sies det jo at etter en abort blir en lett gravid igjen, så om du er klar, er det kanskje ikke så lenge til du har en ny spire i magen din:) Og da kommer det nok helt sikkert til å gå bra!!:)

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du på UL mens fosteret var dødt uten at legen så noe?

 

Jeg skal være i uke 8 eller 9 nå, men var på UL i går der legen sa at forsteret kun var i uke 5, noe som er helt umulig i forhold til når jeg tok test og når jeg hadde siste mens. Han hørte ikke noe hjerte, men "mente det var liv der"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet hjem fra sykehuset. Det er ingen lett dag. Har grått mye og føler meg tom både i magen og i hodet. Men jeg har mye mindre smerter nå enn når jeg kom til sykehuset i dag tidlig da. Det er deilig iallefall... på en måte. De var veldig hyggelige og flinke der jeg lå og på operasjonsavdelingen. Og jeg fikk masse beroligende så jeg fikk slappet skikkelig av. Nå er det overstått iallefall.

 

Jeg var ikke på UL før i går, og da fortalte jeg legen når jeg kom til timen at jeg hadde hatt en blødning halvannen time før. Han så med en gang at det ikke var liv der. Fosteret var alt for lite i forhold til plommesekken og livmora, så der var det ikke tvil.

Men sa legen din at dere skulle holde øye med deg siden fosteret så så lite ut da? Jeg mener ikke å skremme deg, så du må ikke ta dette ille opp, men de sa til meg i dag at fosteret mitt kunne ha vært underutviklet lenge, for så å dø etter en stund av den grunn. Huff jeg håper ikke jeg sier noe galt, men kanskje det er lurt å be om litt ekstra oppfølging? Håper det går bra med deg.

 

Jeg om min mann snakket om det å prøve igjen så snart vi kan. Men jeg vil vente til kroppen og bekkenet har stabilisert seg. Legene anbefalte at vi ventet 2 sykluser. Om jeg ble gravid med en gang mente han at det lettere kunne føre til abort. Men vi tar en dag om gangen nå. Dette var en tøff kamel å svelge. Vi hadde ønsket oss dette barnet veldig.

 

Takk for fine svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler veldig med deg og ønsker dere begge lykke til videre. Tror det er en klok avgjørelse å høre på legenes råd om å vente litt. Det er lett å kjøre på for fort igjen av ønsket om å bli gravid igjen og komme over disse vanskelige første ukene.

 

Legen sa til meg at fosteret var 5 - 6 uker gammelt, men dette er umulig. Har byttet lege nå siden jeg ikke syntes han tok seg god nok tid og fått en henvisning til sykehuset som skal følge meg opp bedre.

 

Du har ikke sagt noe som jeg ikke har tenkt selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare ønske deg lykke til:) Håper det går bedre neste gang. hadde en MA,men ble gravid igjen uten å få mensen tilbake,og det svangerskapet gikk bra:)

 

Lykke til deg også første baby,håper at alt er bra.. blir trist av å lese om de som dessvere mister.er vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist, føler virkelig med deg/dere. Hadde en ma tidligere i år i 12.uke så veit hvor jævlig det er... Vi oppdaget det tilfeldigvs på en tidlig ul og da hadde det akkuratt skjedd ellers hadde jeg nok gått lenger jeg også.

Jeg ble gravid syklusen etter og hadde en SA da, har nå ventet 3 mnd og håper det skal gå bra denne gangen.

Man må føle seg klar igjen det er jævlig å miste selv om det 'bare' er i 1.tri som mange sier...

Ønsker dere masse lykke til framover :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stort var det når det døde i uke 5`??

Jeg var nemlig til UL i uke 5+4 og legen kunne såvidt se noe...ikke hjerte ingenting...

Jeg er litt kvalm og har ømme bryster, jeg kjenner ingenting til magen. Og føler meg bare tom i magen egentlig. Nå er jeg over 6 uker på vei....tror jeg. Har tidligere hatt to MA....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt du ikke ble skremt av det jeg sa "første baby". Jeg unner bare ikke andre den opplevlsen jeg har... Håper det går bra, og skaff deg en annen lege. Jeg var først hos fastlegen (dvs vikaren til fastlegen min), og han tok ikke smertene mine på alvor. Dette var forrige dagen, så fosteret var dødt allikevel. Men han kunne gjort litt mer synes jeg. Så jeg gikk til en privat kvinnelege, og der ble jeg virkelig godt motatt. Det har så mye å si. Han tok seg god tid og gjentok ting for meg så han var sikker på at jeg fikk det med meg. Hadde en go opplevelse hos han tross alt...

 

anonym: Legen målte det døde fosteret til 2 mm. Det var altså uke 5. Tror ikke de kan se hjerteaktivitet når det er så lite. Du trenger ikke kjenne noe når du er 6 uker. Mange har jo ikke så mye svangerskapssymtomer.

Men jeg kommer til å bruke den private legen jeg var hos nå i neste svangerskap, for han tilbø meg tett oppfølging og tidlig ultralyder. Det er trygt, for jeg kommer sikkert til å være mye redd neste gang for at dette skal skje igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, Villemo..

 

Dette var forferdelig trist å lese. Vet hvordan du har det..Fikk selv vite at jeg hadde hatt en MA på rutineultralyd i uke 19, fosteret hadde dødd i uke 14..Tomt og trist vil det nok være en stund nå, men det som har hjulpet meg veldig er å være inne på bli gravid sidene. Håper du kommer inn til oss når du er klar igjen, eller før hvis du vil "snakke" med mange som har opplevd det samme som deg. Vi har forresten en egen tråd for oss som har mistet.

 

Varm klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...