Gå til innhold

Hva skjer hvis slim proppen går eller vann, før keisersnittbdatoen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da må du komme deg på sykehus! =) Trenger ikke å bli noe dramatikk av det, de har riedempende som du kan få. Har du fått innvilget ks stopper de fødselen hvis den starter selv, og du får et vanlig planlagt snitt (blir kanskje litt mer stress, men ikke i nærheten av et hastesnitt).

Slimproppen aner jeg ingenting om, har ikke sett snurten av den noen gang jeg..

=)

Må skrive litt mer ser jeg.. =) Slimproppen som går trenger ikke nødvendigvis sette igang fødsel har jeg forstått. Men hvis den går kan du jo ringe føden og spørre dem hva de mener er best for deg.

Hvis vannet går ringer du også føden, da regner jeg med de vil ha deg inn i tilfelle du får rier. Da stopper de dem og gjennomfører et vanlig kontrollert ks.

Du tenker på mye rart du.. =) Men flott at du lufter sånne ting og ikke går og "ruger" på dem selv..

Jeg lurte også på det samme som deg når jeg ventet på mitt planlagte ks. Og, "vannet" mitt gikk 8 dager før den planlagte datoen (Riene var ikke kommet i gang).

Følgende skjedde: Jeg ringte føden og fikk beskjed om å reise inn med en gang. Der ble jeg lagt på en benk og fosterlyden ble sjekket. Deretter ble det satt inn kateter, og veneflon i hånda. Jordmor tilkalte alle som skulle være med inn på operasjonsstua, og 3 timer og 17 min etter av vannet gikk hjemme, var lille Johannes ute:-)

Jeg følte absolutt ikke at det var noe hastesnitt selv om ks skjedde sånn helt plutselig den dagen. Alt foregikk i rolige former, og jeg var våken under hele operasjonen. Personalet var strålende og dermed ble også jeg rolig.

Anestesilegen tok bilder av oss under operasjonen, og etter at lillegutt ble lagt på brystet mitt. Jeg sitter igjen med en god følelse i ettertid, og er ikke i tvil om at ks var det rette for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...