Gå til innhold

Søvnløse jeter, hva gjør dere på¨natta? Klarer ikke sove..

Anbefalte innlegg

Sov dårlig i natt.......

Sitter på pc i senga på fanget, prøver å sove innimellom, vrir meg osv..., så i dag prøvde jeg å ikke sove på dagen, men nytteløst når kvelden kom sov jeg en time og nå lysvåken. Ingen sove stilling, tisser hver time, tung i pusten......

Sååååååååå lei..

Noen med gode råd?

Døgnet er helt snudd, går snart på auto pilot her..

Fortsetter under...

nei jeg vet ikke jeg.. Jeg sover kun noen få timer om natta, og så ligger jeg resten å bare glor i taket.. Sover ikke på dagen heller jeg da, men er ganske så giddaslaus egentlig..

Et tips er jo kanskje å drikke "sov i ro" - te på kvelden, gjør masse slik at du blir skikkelig sliten.. Gå tur på kvelden.. tja.. andre med tips kanskje?

Har det akkurat på samme måten. Tenker at jeg bare får akseptere det som det er den tiden som gjenstår. Har du prøvd gravid yoga? Det kan hjelpe med noen avspennigsøvelser før sengetid. Ellers prøver jeg å komme meg opp om morgenen, sørge for å få frisk luft og en god tur i løpet av dagen. Ellers er en god bok og en kopp te (koffein fri) å anbefale. I dag har jeg ikke sover på dagen, og derfor håper jeg det går greit å legge seg nå! zzzzzz

Hei Sandra.

Velkommen til "søvnløseklubben"..jeg har gitt opp for lengst og funnet ut at jeg må sove når kroppen vil at jeg skal sove..nå sliter jeg med regelmessige kynnere som ikke gir seg og de startet i 18-tiden..andre netter er det ryggen, bekkenet, vanskelige sovestillinger eller urolig kropp/baby..

Før lå jeg i senga og prøvde hardt å sove men nå har jeg det bedre når jeg vet hvordan natten er og aksepterer at søvnen er endret..men hva jeg gjør om natten er forskjellig..sitter en del på nettet og bimmer, leser siste Harry Potter boka nå som er det eneste som hjernen min gidder å lese på natten;o) Jeg bruker også yoga som avslapning og det er veldig nyttig..da får jeg slappet av selv om jeg ikke sovner..

For min del hjelper det ikke å slutte å sove om dagen for natten blir vanskelig uansett, bare sover når kroppen sier i fra..

Håper du får en grei natt videre:o)

Jeg sitter no bare her og glor, skriver med dere og kjenenr lillegutt i magen som styrer på som vanlig... Magen min er så høyt som den kan komme, men har ikke pustebesvær som det står i alle bøker/hefter at jeg skal ha... hmm, mystisk... kanskje jeg har små lunger fra før. Bra ihvertfall. Her er det bare søvnproblemer, hadde det før jeg ble gravid og, så er vant med å snu døgnet.

Natten er en fin tid, rolig og stille :-)

Hei søvnløse jeter hahaha jenter... mente jeg. trøtt trøtt trøtt

Ligger å surrer på facebook lagt ut bilder så veninnene mine kunne kopiere de.....

Takk for innspill:o)

Gud så tungt å snu døgnet sånn.

Gudskjelov har jeg en 8åring som klarer seg mye selv. Står opp med henne kl 07:00 og lager matpakke finner klær osv, er litt tungt men godt at hun er så stor og at jeg har samboeren å.

Tenker på de med små barn i tilegg:o) Må være tungt..

Kommer til å være utkjørt til fødsel, får bare håpe man får skikkelig adrenalin kick:o)

Samboeren min har 14dager fødselpermisjon, det er koselig.

Blir luksus når lille kommer, da kan jeg sove litt mer og litt mer behagelig. Skal prøve koffein free te:o)

Annonse

Jeg vet ikke hva man skal gjøre for å få sove ordentlig om nettene. Jeg har prøvd flere ganger ikke å stå opp, men da blir jeg liggende våken i senga. Her går det mye i å surfe på nettet og lese i de sene nattetimer. Får meg liksom ikke til å gjøre noe fornuftig, det er jo tross alt natt. Så sover man på dagen i stedet og får ikke gjort noen ting. Frustrerende!

Nå skal det sies at i dag så våknet jeg plutselig klokken ÅTTE! Det er altså håp, det var nemmelig lenge siden sist!h

Ser det er mye søvnløse mennesker her ... Må være heldig jeg da, jeg har ikke problemer med å få sove om natta, trenger bare opp for å gå på do en gang og ikke er jeg tungpustet. Jo jeg våkner noen ganger men jeg sovner som regel igjen når jeg har snudd på meg. Selv om jeg sover helt greit så er jeg allikevel trøtt som ei fele hele dagen og ganske energiløs. :P

Nå har jeg hatt min snorkende samboer i senga de siste nettene. Han jobber på natta men har hatt fri nå. DET gjør at jeg ikke får sove, hjelper ikke med ørepropper eller noenting, han snorker som et uvær. Tenker at jeg blir nødt til å hive han ut av soverommet (når han har fri) når babyen er kommet og man skal til med amming på natta, for da vil jeg helst sove mellom slagene. :X

"Godt" å høre at det er flere som sliter med nattesøvnen, da er det vel normalt. Sove er visst noe jeg har sluttet med tror jeg. Får ikke sove om natta og får ikke heller ikke sove om dagen, slitsomt ja.Går tur hver kveld også men det hjelper ikke så mye. Jeg sliter med å puste når jeg skal sove, noe som gjør at jeg igjen får vondt i hodet. Bruker mesteparten av natta til å rusle på do x-antall ganger, rusle en tur ut i stua, prate litt med bikkja, eller ligge og glo i taket. Og sånn går nå nettene...Trøsten er vel at man er forberedt dersom den lille viser seg å ikke ha et stort sovehjerte på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...