Gå til innhold

Hva heter fagmiljø på engelsk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Omskriving og no' a la "colleagues within the field"? Sånn om det er en forordsdedikasjon/takkeskvalder e.l.

Skrevet

Litt lettere om du bruker det i en setning siden det ikke går å oversette direkte. En mulig oversettelse er professional environment.

Skrevet

Den var det jeg tenkte på,ja =)

Annonse

Skrevet

Jeg tenkte på professional enviroment, men synes ikke det helt blir riktig...

Her er setningen:

We are a FAGMILJØ that carry out, support and integrate research, education and information in the fields of computers and law and information technology and administrative systems, as stated in our regulations.

Skrevet

We are professionals within our field that carry out osv.

Skrevet

Utrolig tung setning uansett hva du putter inn for fagmiljø. Jeg ville skrevet om hele greia om jeg var deg.

Skrevet

Synes professional environment høres veldig feil ut. Da tenker jeg profesjonelt miljø, ikke innen et spesifikt område - altså at det er snakk om profesjonelle miljøer generelt.

Tror jeg ville skrevet om setningen, men om du finner et substitutt ville jeg nok gått for "which/that carries out" etterfølgende.

Ville det fungere med "Our group/firm/institute consists of professionals within the fields of ..."?

Skrevet

Må du ha med "a fagmiljø" i det hele tatt da? Kan du ikke bare skrive "We carry out, support and intergrate" osv. . Man skjønner likevel at dere er et fagmiljø utfra deres arbeidsområder.

Skrevet

Jepp, setningen er tung.....

Mye fordi de to fagområdene kun kan oversettes med de lange uttrykkene...

Ggrrr... vet ikke helt hva jeg skal bruke...

*går i tenkeboksen*

Skrevet

Tusen takk for hjelpen, jenter, skal tenke litt. Har sendt epost til et par engelske og et par amerikanske venner, så får vi sjå..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...