mummamø Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Flere med erfaringer her som vil dele med oss andre? Jeg har alle ovenfor, utenom meitai (rett og slett ikke hatt tid til å sy den enda) Bestilte patapum og hostling (slynge) på dotedot.no/com og er superfornøyd!! Seriøst. *patapum, (minibæremeis, egentlig en "vestlig versjon" av mei tai, med klikkstropper i stedet for lange knyteband kan ha både baby og lite barn på ryggen) Genial for sliten 2 åring som ikke vil gå mer, eller baby som kan være på ryggen så mor kan f.eks henge opp klær. Kan også brukes forover på samme måte som BB *BB er pappas favoritt til babyen, jeg liker den jeg også, enkel å bruke, sitter trygt, men kan jo ikke "gjøre" noe når babyen er oppi, bare gå liksom. *Hostling (slynga) er stilig, lett å putte i veska, babyen digger å sitte oppi på hofta mi, og jeg klarer å lage middag samtidig! genial å amme de aller minste i også. *mobywrap. Jeeez!! crap! 5,4 meter stoff som skal snurres og pakkes på kunstferdige måter, for så å stappy baby oppi, nei, den fiksa vi ikke, ligger pent i ei skuff! *bæremeis, uunværlig på turer med litt større barn, greit også hvis det er plass til litt utstyr, mat og drikke. Hadde vært arti å høre andres synspunkter, jeg har aldri prøvd ringslynge. Finnes det flere da? p.s jeg vet om tettintill, men jeg liker dette forumet bedre ;-)
*Mustang Sally* Skrevet 31. oktober 2007 #2 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har mei tai, vevd sjal, elastisk sjal og ringslynger. Hatt formsydd. Jeg elsker å bære barna mine. Bærer en på 4 mnd og en på 25 mnd. Et nytt og kjempe koselig bæreforum er startet. Ta en titt innom www.barnvedhjertet.no
*Mustang Sally* Skrevet 31. oktober 2007 #3 Skrevet 31. oktober 2007 Det finnes mange ergonomiske riktig bæret som: -mei tai -sjal tai -ringslynge -lommeslynge -elastisk sjal -vevd sjal -vid podaegi -smal podaegi -chunai -ergo -patapum -beco -yamo -angelpack -kitenge osv..osv... Jeg liker best vevd sjal, mei tai og ringslynge
Bergene Skrevet 22. november 2007 #4 Skrevet 22. november 2007 Vi har erfaring med elastisk sjal (moby wrap), vevd sjal, mei tai, beco og babybjørn active. Baby bjørnen har vi solgt for den var tung og fæl og bære med, i alle fall i forskjell fra alt det andre. *elastisk sjal er så deilig til de minste babyene. I begynnelsen fikk vi det ikke til, men gav ikke opp og prøvde en del ganger og plutselig var det verdens enkleste ting å knyte på seg :-). *vevd sjal begynte vi og bruke når hun var blitt for tung for det elastiske (ca 5 mnd) , kan fortsatt bruke elastisk, men ikke lenge, helst til kosebæring. Kjempe god bærekomfort med vevd sjal, bruker det både på magen og ryggen. *mei tai er bare helt suverent! Det er vel den jeg bruker mest. Rask og enkel å få på og utrolig behagelig å bære med. Bruker den både på rygg og mage. *beco er også behagelig, denne er mannens favoritt, er han som bruker denne. Er litt det samme opplegget som mei tai bare det er klipser. *babybjørn likte vi som sagt ikke. All vekten ble på magen og det ble tungt, dessuten var det noe som gnagde på skulderne, AU! Ok til kort bruk hjemme, men da foretrekker jeg likevel å bære på rygg så hun er ute av veien.
mayaya Skrevet 23. november 2007 #5 Skrevet 23. november 2007 Vi bruker mei tai og synes den er helt fantastisk! Ny toddlerhawk er i posten på vei hit nå, faktisk :-D Prøvde såvidt BB, men syntes den var helt håpløs, så vi kvittet oss med den.
alva** fødeklar Skrevet 24. november 2007 #6 Skrevet 24. november 2007 Har nettopp oppdaget alle fordelene ved å bære barnet mitt. Og hovedsaken - han elsker det! Men jeg har en eldre model av BB og kjenner at det over tid blir tungt i skuldre og korsrygg. Så har begynt å orientere meg blant alternativene. Tror formsydde seler er tingen for oss. Har sett litt på ergo-selen og en som heter babytrekker (hørt noe om den noen?). Noen som kan dele erfaringer med meg og kanskje gjøre valget om sele litt enklere for oss. Ønsker en sele som er lett å sette ungen i, både på magen og på ryggen og som er lett å få på seg. En som ungen kan bruke lengst mulig og som fordeler vekt godt på den som bærer.
Bergene Skrevet 27. november 2007 #7 Skrevet 27. november 2007 alva: Når vi skulle kjøpe formsydd sele til mannen spute jeg og leste inne på tettinntil.no på forumet, og alle damene der inne anbefalte beco. Den var vist best å bære med og hadde lengst panel så den kunne brukes lengst. Så vi kjøpte den og er veldig fornøyd. Jeg vil også anbefale mei tai jeg da, siden jeg er så glad i den =).
Lillegutt og jeg Skrevet 19. desember 2007 #8 Skrevet 19. desember 2007 Jeg vil også anbefale mei tai - det er en drøm for lillegutt! (og til sammenligning med BB... det er som natt og dag.!) Har slitt med vond skulder/arm/delvis nakke de første månedene med lillegutt, men etter mei tai kom i hus - er plagene så godt som borte. Vekten blir fordelt på en genial måte for meg, kjenner ikke vekten av han - og han kan bæres rundt lenge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå