Gå til innhold

Sander, Lea og Leander

Anbefalte innlegg

Våre barn begynner å bli store nå. Vi venter en attpåklatt og lurer på hva vi skal kalle ham. De store barna heter Sander Mikal (han er snart 11, så vi fant navnet før det ble superpoppis) og Lea Louisa (hun er snart 8 og ingen het det den gangen hun ble født). Jeg er egentlig tilhenger av uvanlige navn, men ser at de navnene jeg liker nå er veldig populære. Min mann og søster synes Leander er veldig kult, siden det ligner på de andre. Jo, det er et fint navn, men blir det vel likt de to andre?

Hva med Fabian? Er det poppis? Eventuelt Aron og Nathaniel.

Håper på svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10738708-sander-lea-og-leander/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sander, Lea og Leander blir jo nesten en vits og virker veldig fantasiløst, så det hadde jeg droppet - selv om man også kan se humoren i det... I tillegg er Leander veldig pop nå - så ville tenke på andre navn. Det samme gjelder Aron og Fabian. Ta en titt på www.ssb.no/navn så kan du selv sjekke statistikkene.

Annonse

Fabian er ikke poppis i form av at det ligger inne på topp 40, men hvis du tar en titt på grafen du får opp når du søker på navnet kan du se om det har hatt en oppsving eller ikke de siste årene - og det har det. En veldig stor oppsving. Gått fra å være så og si ikke-eksisterende på 70-tallet til å bli kjempepopulært frem på 2000-tallet. Likevel var det ikke mer enn 50 stk som fikk navnet i fjor - så det er ikke i nærheten av å være så poppis som Jonas etc...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...