Gå til innhold

Lekker fostervann uke 9+4


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat vært hos legevakten etter at jeg merket at det kom klar væske fra skjeden, og er ganske bekymret for hvordan dette vil gå.... På legevakten hadde de ikke ultralyd, og kunne dermed ikke si noe ang fosterlyd. Skal til sykehuset i morgen for å sjekke fosterlyd, men de ba meg i tillegg komme fastende slik at de eventuellt kan foreta en utskrapning dersom barnet er dødt.

Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at det er fostervann? Konstaterte de det på legevakten? Det er jo veldig vanlig med mye utflod når man er gravid, og den er gjerne tyntflytende og gjennomsiktig. Har ikke kjempegod greie på denne type situasjoner, men tanken slo meg med en gang at det kan vel være utflod. Jeg merker selv at jeg har litt utflod nå i uke 9, og den er stort sett gjennomsiktig.

Uansett er det jo fint at du skal til UL i morgen, da får du et sikkert svar. Synes forresten det var rimelig ufølsomt av dem å be deg møte fastende i tilfelle du må ha utskrapning!? Uten at de har sjekket om forsteret lever! Inntil det motsatte er bevist, er vel ikke utskrapning noe å tenke på engang!

Ikke ta sorgene på forskudd, kanskje du får gode nyheter i morgen.

Krysser fingrene for deg!

Fortell oss hvordan det går da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....I går da jeg gikk på do midt på dagen en gang, merket jeg at trusa var plutselig var helt våt, -av en klar væske. -Og jeg har IKKE problemer med urinlekkasje, så det var ikke det. Har hatt endel utflod etter at jeg ble gravid, men denne er tykkere.

 

Kan det ha vært fostervann?? Hjelpes meg.... :/

 

Er det noen flere symptomer man får når man lekker fostervann, eller merker man ingenting?

 

Burde jeg si ifra til jordmor om det?

 

Er 11+4

 

Uff, nå ble jeg engstelig...-Har egentlig vært det siden det do-besøket, men har liksom prøvd å ikke tenke på det og virke paranoid...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå tilbake etter sjekk på sykehuset, og heldigvis er alt i orden. De mente det måtte være utflod som dere også nevner.

Det var helt nytt for meg at utfloden kunne bli så vannaktig og klar, og jeg er gravid for tredje gang. Men slår meg til ro med det nå, etter jeg har sett at hjertet til babyen banker som normalt.

Er forresten enig med deg som nevte det med fasting for eventuell utskrapning var ganske drastisk, men ble litt lamslått og satt ut av hele situasjonen at jeg bare tok til meg det.

 

Og du med den samme opplevelsen av vannaktig væske, sannsynligvis er nok alt i orden!!!!!!

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk høre at alt er som det skal!

 

Jeg ringte jordmor i dag, og foreløpig er det jo litt tidlig å lytte etter hjertelyd, men hun sa jeg kunne komme innom henne til onsdag, så skulle hun prøve da. Men hvis jeg merket noe mere lekkasje før det, så skulle jeg kontakte legen min eller legevakta for å bli sjekket.

 

Så da slipper jeg heldigvis å vente helt til neste kontroll som er i midten av november med å prøve å finne hjertelyden. Og mistenker jordmor noe, så sender hun meg vel videre.

 

Hun fortalte at det går an å ha fostervannlekkasje, men at det kan tette seg igjen, og ikke nødvendigvis skade barnet på noen måte.

Men i mange tilfeller viser det seg at denne vannaktig væsken som noen oppdager, er utflod eller rett og slett urin. Mange mister jo litt kontrollen over lukkemuskelen under (og etter) et svangerskap. Men som sagt, så VET jeg at det i mitt tilfelle ikke er det sistnevnte, og jeg synes også det var vodsomme mengder til å skulle være utflod. Så jeg vet ikke, jeg....

 

Men får selvfølgelig satse på at ting er i orden! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...