Gå til innhold

tidligere mage i 2 svangerskap??


Nætte;mortil2

Anbefalte innlegg

har hørt fra flere hold at det er vanlig, noen erfaringer? Jeg har allerede problemer med klær som strammer rundt magen, men det er nok bare av ubehaget når noe klemmer... er 6+3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs nok hvor lenge det er siden du var gravid sist. Får man to tette dukker nok magen opp tidligere.

Livmora har lettere for å utvide seg når den har vært det tidligere, og særlig hvis det er kort tid siden forrige gang.

Om det er flere år siden forrige mann, tror jeg livmora er så godt som "ny" igjen, og vokser som den gjorde i første svangerskap.

 

Men når man ikke er lenger enn 6+3, så er det nok uansett bare magen som er oppblåst. Fosteret er pittelite fortsatt, og livmora er godt gjemt nedi bekkenet.

Er gravid med nr to selv (fødte forrige gang for to år siden), og har hatt mye oppblåst mage nå i begynnelsen. Er 11+4 nå, og har egentlig ikke fått noen gravid-mage ennå (bortsett fra den oppblåste magen som til tider ser veeldig gravid ut).

Begynner jo å se at nederste delen av magen står litt mere ut, men foreløpig veldig lite.

 

Blir gøy når bebi-magen kommer ordentlig! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den oppblåste magen sier nok sitt ja..

guttungen min er tre år og jeg er vel nå 7+0. størrelsen på magen min derimot tilsier at jeg er 4 måneder på vei...er litt ekkelt må jeg ærlig innrømme...føles litt teit når folk pluteslig spør meg om jeg er gravid og man får en "ja,det ser nesten sånn ut". selvfølgelig kommer oppfølgingsspørsmålet om hvor langt man er på vei..føles litt teit da når jeg må si at neei, er bare 7 uker på vei,...

*titte i gulvet*

håper denne oppblåstheten går over snart slik at jeg etterhvert kan få en normal gravidmage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...