loviss Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Hei alle dere som er som meg:) Jeg å min kjære sambo skal ned til haugesund 29 okt på samtale,gruer oss litt. Men jeg er så redd for å bli avist:s. Jeg er 20 år,(blir 21) å han 22. men vi er i samme båt som alle andre der. Vi har prøvd i 2 år nå,uten å lykkes:( fikk lege time på lege time,fram å tilbake. uff,fikk da vite at han var steril!!!!!!!!! men så,litt senere da vi var hos en spesialist sa han at det va noen som fungerte,men veldig få,veldig få!!!! han sa også at vi ville kunne få barn sammen,men vi ville nok lite sansynlig klare det på egenhånd. så da trenger vi jo hjelp,selv om jeg er ung. vi vil også ha barn.,som alle andre. tror du/dere at vi vil få "avslag"? Jeg er positivt innstilt på dette,og vet at dette vil bli tungt å trist. Men jeg er veldig klar og drømmer om et barn. Vi har allerede funnet navn:p....Blir det jente skal hun hete Ariel:) å gutt da blir det Nathaniel:) Ver så grei å skriv noe til meg,trenger noen å snakke med:)
♣ Christiane ♣ Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Hei og velkommen inn til oss. ja , du er ung, men det skal du bare se på som en fordel, da slipper du nemlig å stresse med at du har dårlig tid oppi i alt dette. Ditt ønske om barn har ingenting med alder å gjøre, og jeg håper dere får den hjelpen dere trenger. Forøvrig er historien din veldig lik min. Samme problem bare noen år eldre. Prøvde i 5 år fra jeg var 25 før vi søkte hjelp. Vi kommer heller aldri til å klare dette på egenhånd. Har hatt et icsi forsøk som dessverre ble negativt, men ruger nå på to egg fra de jeg fikk fryst ned i samme forsøket. kallenavnet mitt på jobb er forøvrig Ariel, så godkjenner valg av navn på eventuell tulle !!!
loviss Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2007 Hyggelig å høre:) blir med en gang lettet når jeg får snakket med andre i samme situasjon. Tusen takk for omtanken:)
C *baby i magen* Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg syns du ikke er for ung. jeg er 22år. da har vi bedre tid til dette. på det du skreiv så hørtes det ikke ut som om du får avslag, det hadde vært rart. jeg vei ikke hva grensa er på at man ikke fåtr det godkjent jeg men. er det en liten sædcelle så er det jo håp
plums Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Hei Er helt enig med deg, det er kjempefint å komme i gang så tidlig som mulig. Har hørt om andre som har blitt bedt om å vente, men reglene er klare og det er ingen aldersgrense i reglementet. De fleste praktiserer to års samboerskap, men hvis man er gift er det ingen krav til tid. Dere har jo ingen mulighet til å få dette til uten hjelp, så ikke finn dere i det hvis dere blir bedt om å vente noen år. Det er ingen grunn til at dere skal vente! Det er faktisk mye tyngre og tristere å gå og vente og lure. Når du kommer igang med forsøk vet du at noe skjer og det er topp! Dere kommer til å få det til før eller senere! Lykke til!
loviss Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. oktober 2007 ja...stemmer. Men vi har ikke vert samboere i 2 år,er det ett minus! det kan da ikke det,det endrer jo ingenting det. Vi er jo fortsatt ett par,og er like mye forelsket..hehehe:p off,jeg tenker for mye! Hører så mye rundt meg om ditt å datt. Blir gal!
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 Hei:-) Jeg er selv 23 år. Vi har prøvd å få barn i snart 3 år, og er nå endelig gravid etter prøverørsforsøk i Haugesund. Vi begynte med forsøk når jeg var 22 og mannen nesten 24. De sa aldri noe på alder til oss annet enn positivt. Hvis de kommenter at dere bør vente så si at dere ikke er interessert i det, at dere ikke vil klare det på egenhånd og at deres ønske om barn er like sterkt som andre. Regelen sier dere må ha vært samboere i 2 år, jeg hadde nok tatt en liten hvit løgn, tviler veldig sterkt på at dere må fremlegge noen bekreftelse på dette. Hvis dere sier dere bare har vært samboere f eks 1 år, må dere nok vente 1 år for reglene er ganske strenge. Jeg vet hvordan det er å få kommentarer på at man er så ung, har så god tid, ect...Men stå på deres og krev behandling. Husk, skulle de be dere om å vente er klinikk Hausken i Haugesund (privat) et godt alternativ. Vil koste dere mer, men da vil dere komme inn nesten med en gang. Har hørt masse bra om den klinikken:-) Vil ønske dere masse lykke til:-) Stå på krava:-))) Bare spør hvis det er noe dere lurer på:-) Forresten er de som jobber i Haugesund kjempeflinke og utrolig hyggelige:-) Klem fra
loviss Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. oktober 2007 usjda:s nå ble jeg ganske redd. Da er vi nødt til å lyve!!!! di kan vel ikke finne utav det??? vi har ikke felles adresse heller,men det kan da ikke bety noe vel? Det er bare det at vi bor ikke så langt fra foreldrene våre å har da ikke gidda å skifta adresse. fatter? nå ble jeg veldi nervøs.
Eggkoker'n Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Dere er kanskje ikke så gamle, men som noen over meg sa , det er bare en fordel, da slipper dere i hvertfall stresset med at tiden renner i fra dere... Dere kan jo bare si at dere har vært samboere i 2 år ,ikke verdens største løgn, akuratt... Hvis ikke må dere nok vente 1 år til.... Min mann er også "steril" , men har nok til å befrukte eggene mine ved hjelp av icsi. Venter på forsøk nr 2 nå , skal faktisk begynne med nesesprayen i morgen. Vi har også navn , men det spørs om det blir brukt for dem da =p Håper det ordner seg for dere da =)
loviss Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. oktober 2007 ok...men hvor lang tid tar det fra du begynner med nesespray og sprøyte til egguthenting?...
♣ Christiane ♣ Skrevet 26. oktober 2007 #11 Skrevet 26. oktober 2007 Hei igjen. Spray går de fleste på i 14-18 dager ( noen litt lenger) Sprøyter i 8-12 dager, eller mer, alt er like vanlig, Så settes eggløsningssprøyte og 36 timer senere er det egguttak som regel med innsetting 2 eller 3 dager etterpå. For min del tok det 33 dager fra spraystart til innsetting av egg Regn +/- noen dager fordi det varierer fra person til person. Og så er det bare å vente i ca 14 dageer for å se om egget har festet seg eller ikke. Fester det seg ikke må du som regel vente to sykluser før du kan starte igjen. Du får bare stå på krava og kreve hjelp, at dere skal vente har jo uansett ikke noe for seg. Hvis det offentlige kicker på at dere ikke har bodd sammen lenge nok, så kan dere jo ta et forsøk privat i ventetiden f.eks. selv om det koster litt.
purple Skrevet 26. oktober 2007 #12 Skrevet 26. oktober 2007 Hei. Noen klinikker mener nok du er for ung. Jeg fikk avlslag på rikshospitalet for maaange år siden. Da var jeg på din alder+(22 ÅR) og de ville at vi skulle vente et par år. De er hååreisende!!!Vi hadde vært samboene i 2 år og sammen i 6 år. De sier jo og at par i dag venter for lenge med å prøve å få barn så da bør de så absolutt ikke avvise par som er i 20 åras alder.... Håper de ikke er så strenge der du skal. Jeg vet at mange klinikker ikke krever dokument bevis for samboerskap. Ikke Haugesund og ikke porsgrunn. Viste ikke frem noe i Haugesund.(veldig fornøyd med klinikken på sykehuset her. Gravid ble jeg også i en alder av 38 år)
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 26. oktober 2007 #13 Skrevet 26. oktober 2007 Bare si dere har bodd sammen i litt over 2 år hvis de spør:-) Jeg hadde lyvd glatt på det spm. Det er nok venting i denne prosessen og ikke dere må vente enda lenger. I og med at dere ikke har samme adresse, så bytt med en gang:-) Lykke til!!
Lessen Skrevet 26. oktober 2007 #14 Skrevet 26. oktober 2007 hei du... jeg skjønner deg godt.. jeg føler at jeg har vært klar for barn omtrent siden jeg ble kjønnsmoden... hehe. Men nå har det ikke passet for meg før for 2 år siden. Men jeg også var redd jeg ville bli møtt med at "dere er så unge...." jeg er 25 og sambo 27... Vi har fått høre det også, men i posetiv retning, for da er det jo mye større sjanse for å lykkes. En annen ting er at det er en menneske rett å få barn, når og hvor er det bare dere som bør mene noe om... Det er ingen som stopper 16 åringer i å få barn på vanlige måten, så... Masse lykke til.... XXXXXXXXXXXXXX
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå