endelig bolle i ovnen Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 hei holder på med ett års påbygging på førskolelærerutdannelsen. dette er nettbasert og koster 12500 i halvåret... Jeg har full jobb på dagtid. I det siste har vi fått beskjed om at vi kommer til å bli henvist til riksen for videre utredning for barnløshet... Mine tanker er angående økonomi..Er det noen som har gjort store forandringer i livsførselen fordi de skal spare til prøverør. Vet at vi kommer til å få dårlig råd om jeg velger utdanning i tillegg til prøverør . I tillegg er det to uker praksis uten lønn. Trenger råd og tanker fra noen med friske øyne.....
togutter-08og10 Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Hei. Så sant dere ikke skal gjøre det privat så er det jo ikke så dyrt da. Du må regne med medisiner for 15000kr og 1500 per forsøk til sykehuset. Kjøper du medisiner for mer enn 15000 så får du det igjen på NAV (trygdekontoret) Ventetiden for oss var 8 md og siden vi begge er i full jobb sparte vi litt hver md. Jeg syns ikke dårlig økonomi må stoppe deg fra videreutd eller prøverør. sett opp budsjett så går det nok. Evt et lite lån fra kommende bestefireldre, hvis du har noen som er så snille da. Lykke til, ikke gi opp.
purple Skrevet 26. oktober 2007 #3 Skrevet 26. oktober 2007 Hei. Det er de 15000 i egenandel+ 1500 til klinikken til medisiner som man evnt må spare til. Resten legger man ut selv og får tilbake igjen fra Nav. Vi har ikke spart noe på forhånd. Brukte kreditt kort og bet. tilbake med ferie penger og v 2 forsøk utover egenandels betalingen på medisiner så satt vi bare inn pengene på kortet igjen v tilbake betaling fra nav. Jeg brukte høy dose med hormoner og 1 forsøk i medisiner og dette kom på ca 11000 kr.+ 1500 til klinikken. Er du ung trenger du som regel mindre dose hormoner og da kan et forsøk komme helt ned i 8000 kr i medisiner. Vet andre tar opp lån til dette,sparer i forkant osv. Vil man ha barn så finner man alltids en løsning på dette. Det er det du må finne ut av.
Lessen Skrevet 26. oktober 2007 #4 Skrevet 26. oktober 2007 jeg har bare brukt 7300 på medisner.... og da var det alt..... legg av i desember, da er det jo halv skatt.... dvs penger man ikke har regnet med hehehe
togutter-08og10 Skrevet 26. oktober 2007 #5 Skrevet 26. oktober 2007 Så billige medisiner dere har fått da. Jeg regnet ut at jeg har brukt 14900 kr til nå. (Satt inn egg i dag) på første forsøk. Kanskje jeg har høyere doser, ikke vet jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå