Gå til innhold

Kvalme/oppkast og borte fra jobben...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 11+5 idag. Vært plaget med kvalme (og kastet opp to ganger...) denne uka. Brukte en egenmelding for 2 dager, og vært på jobb de to neste, men idag var jeg så slapp og uggen på jobb at det var så vidt jeg holdt ut. Åsså turte jeg ikke spørre sjefen om å få gå hjem, siden jeg allerede hadde vært borte to dager denne uka....:( Skal se an formen i morgen. Er vel ikke så bra å bruke så masse egenmeldinger heller...

Kan man bli sykemeldt pga dette, for en periode? Noen her som har vært det...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha hørt med legen min jeg. Han/hun kan sikkert gi deg et godt svar på det. Ring allerede i morgen!

Skrevet

For det første så har jeg ikke sagt noe på jobben ennå da jeg bare er 7+4 på vei- Sliter selv med kvalme og brekninger (hele døgnet) så jeg har fått sykemelding i første omgang i 2 uker.

Liker egentlig ikke å være sykemeldt fordi jeg er gravid og plaget av dette, men når jeg ikke klarer å fungere i hverdagen pga dette så mente legen det beste var ro for kroppen.

Jeg har ikke noe tro på at dette går over etter 14 dager men da har jeg kanskje funnet en bedre måte å takle dette på(?)

I dag har jeg også prøvd å ta postafen (reisesyketabletter) og det hjalp faktisk. Men det er nok sikkert individuelt.

Så ta kontakt med legen din

Skrevet

Hei.

Da jeg var gravid sist, var jeg sykemeldt fra jeg var to mnd på vei, og ut hele svangerskapet pga. kvalme 24t i døgnet.

Hadde ikke noe valg da jeg ikke klarte å gjøre noen ting. Jordmor sa også til meg at hun ville jeg skulle være sykemeldt i 1 mnd. etter at kvalmen hadde gitt seg, slik at kroppen kom til hektene igjen. På det tidspunktet visste vi jo selvfølgelig ikke at kvalmen ikke kom til å gå over. :-)

Ikke noe problem å få sykemelding hvis man er så dårlig at man ikke fungerer. Sier seg selv.

Håper for din del at kvalmen stilner, så du slipper å gå slik over lang tid. Det er veldig tungt og utmattende.

Lykke til!

:-)

Skrevet

Ja svangerskapskvalme er gyldig sykemeldingsgrunnlag. Har selv vert sykemeldt pga det tidligere.

Skrevet

Ja, du kan få sykemelding av legen på grunn av dette.

Jeg er selv sykemeldt. Har vært sykemeldt i 5 uker, og er det fortsatt i 2 uker til. Legen min sa at jeg mulig måtte forberede jobben på ennå lenger sykemelding enn det også. Hun sa det var helt uaktuelt å friskmelde meg så lenge jeg kaster opp. Hadde forsåvidt ikke klart å jobbe uansett hvor mye jeg forsøkte. Jeg klarer ikke lage middag, frokost, henge opp klær, re senga, støvsuge... Ingenting uten at jeg må løpe å kaste opp. Ikke alltid jeg rekker frem til do heller, så bøtta står i nærheten av meg hele tiden.

Snakk med legen din du!! Lykke til, og god bedring! :)

Skrevet

Klart du kan bli sykemeldt for dette og jobben trenger fortsatt ikke å vite hvorfor du er sykemeldt. Diagnosen for sykemeldingen står kun på den delen av sykemeldingen som du beholder, på det to arkene som leveres til arbeidsgiver står det ikke noe. Det er derfor opp til deg om du vil si det.

Skrevet

TUSEN TAKK for alle svar!!! I morgen har jeg bestemt meg for å ringe legen med en gang legekontoret åpner, og få time!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...