Gå til innhold

Noen med hest???


mamma til 3 englebarn

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt meg hest, og plutselig var jeg gravid også!

Er veldig glad for det så klart:)

 

Men det jeg lurer på er om jeg må slutte å ri nå?

Tenkte om hvis jeg bare skritter så humper det ikke noe særlig...

Synd for hesten også å ikke bli brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigerinnen min har hester. Hun red gjennom hele svangerskapet (så lenge hun klarte å komme seg opp på hesten selv). Iflg legen fikk hun beskjed om at så lenge hun selv ikke følge ubehag så var det ikke noe i veien for at hun kunne ri fram til de siste mnd. I tillegg er det god øvelse for bekkenet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nettopp et slikt svar jeg håpet på, men blir litt usikker da.

Vil jo ikke gjøre noe for å risikere det her.

Samtidig så er jeg litt av den tro at er det meningen så sitter det uansett.

Har ikke tatt noen spesielle hensyn med de to første, bortsett fra alkohol og røyk da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å sitte på hesten, det som er farlig er om du skulle falle av....Har selv mistet pga at jeg falt av hest...Du kan ikke kjøre hesten istede for å ri den da? da slipper du å bekymre deg for å falle av, og hesten får mosjonen sin ;)

Hilsen ei som har jobbet på profesjonell travtrener stall......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hest, og i forrige svangerskap red jeg til jeg var i 7. måned. Da var magen for stor til at jeg klarte å komme meg opp på hesten. Faren med riding er et eventuelt fall, der du vil få slag mot magen. Selve ridingen er ikke noe problem. Jeg foretrekker kjøring når jeg er gravid. Sjansen for fall er mindre, og det er kortere ned til bakken ;) Men legen sa til meg at jeg kunne ri så lenge jeg ikke følte ubehag ved det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i min niende uke nå og rir ofte, gjorde også det i mitt første svangerskap.

Fikk beskjed med lege og jordmor at så lenge jeg ikke kjente ubehag var det bare å ri. Som de andre her sier, så er det om en skulle falle av det kan være farlig.

Har en venninne som rei i sitt forrige svangerskap, selv om hun kjente det godt i bekkenet etter hver trening. Det har straffet seg. Nå, tre år etter siste fødsel sliter hun veldig med bekkenplager, så vær forsiktig..

Ri med måte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

 

I dag har jeg faktisk vært ute på en lang ridetur !

Har en stødig stor Noedsvensk som ikke gjør de helt store krumspringene, så det føltes ikke utrygt.

Jeg hadde ingen bekkenplager med de to andre, så jeg håper dette bare blir god trening for bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hest og nesten hver dag.. er i uke 6.. ingen grunn til bekymring så lenge du ikke faller av... og hvis du er erfaren og hesten er rolig så skal jo de veldig mye til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. I første svangerskap så hadde jg akkurat kjøpt hest oxo ble jg gravid noen mnd senere men jg var så redd for at det skulle skje noe at jg sluttet helt å ri.. Fikk en venninne til å ri/stelle han.. men endte med å sette han bort på helfor som jg oxo solgte han til.. angrer litt på det nå men.. men han har det bra nå og det er det viktigste for meg.. Men nå andre gang jg går gravid så rir jg.. Hjelper en travtrener med å ri på hestene så de får litt variert trening og jg føler meg trygg.. men jg tørr ik ta galopp intervaler (da de blir veldig gira) osv men rir rolig det gjør jg denne gangen.. kommer til å ri så lenge jg orker og alt er normalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei:9jeg har selv tre hester og rir hver dag begynner på uke ti nå i helgen og i morgen skal jeg ri sprang stevne så jeg er kanskje litt aktiv men kjenner ingen ubehag og da sier legen min også at det ikke gjør noe.ridning er jo en veldig fin form for mosjon og det har man godt av under svangeskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...