Gå til innhold

hun har diaré, oppkast, feber og vil ikke spise. hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det begynte i går, måtte skifte klær på henne 6 ganger for hun bæsja seg ut eller kastet opp.. det er litt bedre i dag, men i dag har hun hatt lett feber i tillegg, 38,4 ca. hun sutrer hele tiden, og vil bare ha pupp eller sove. vil ikke ha noe mat, ikke banan som hun er så glad i en gang. hva kan det være? bør jeg dra til legen? 9,5 mnd. bæsjen har forresten en snedig beige-farge og er helt utvannet, og den lukter skikkelig råttent og surt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring til legen når det gjelder sånne ting..!

Skrevet

feberen har steget til 39 nå, og hun gråter hele tida.. det er vel mer enn bare tenner dette?

Skrevet

ja sambo ringer legevakta nå for å høre hva de mener. jeg bare lurer på om noen har hatt lignende tilfeller?

Skrevet

Sikkert omgangssyken.

Spiser du når hu har omgangssyken? Det vil vel ikke de små heller. Men at hun vil ha pupp er jo kjempebra, da får hun i seg væske, går seg nok til igjen skal du se:-)

Skrevet

ja det kan være omgangssyken, jeg vet ikke. blir så bekymra når jeg ikke får i henne mat. men hun pupper mer enn gjerne da, og det er bra:) sambo fikk til svar at det sikkert var tenner. typisk svar :P hvor mange dager kan de ha diaré før man bør kontakte lege? dette er ganske hissig diaré tror jeg. håper hun er bedre i morgen. stakkars pia mi :/

Skrevet

Uff, ikke noe gøy når de små er syke..

Så lenge hun spiser villig av puppen, så gi henne så mye hun vil ha av det, tilby ofte. Væske er det aller aller viktigste. Du kan helt sikkert prøve å gi henne en paracet for feberen.

Om hun ikke er bedre i løpet av et døgn ca, så tror jeg jeg ville kontaktet lege igjen. Høres ut som det er mer enn tenner ja.

Og smør stumpen med Inotyol, så du forebygger sårhet. Fort gjort det og når de har diare.

god bedring til snuppa di!

Skrevet

Vei henne og pass på at hun ikke går ned i vekt...

Skrevet

Jeg har lest litt om nettopp dette, og der stod det at du skulle være OBS, det er mange som tror det BARE er tenner, så viser det seg at det kan være annen sykdom som ligger bak. Mange unngår å ta kontakt med legen etc, så viser det seg at barnet er sykt. Jeg syns dette var voldsomme symptomer på nettopp det å "bare" få tenner, merkelig av legevakt å si det. Mener ikke å skremme dere, men jeg tror ikke jeg hadde godtatt det svarer!

Ville hatt en bedre bekreftelse på det- d beste er hvis hun kun får tenner, men stigende feber og vanntynn misfarget diare, så syns ikke jeg at det høres slik ut! Men er pos i at hun spiser! Det er bra :o)

God bedring til jenta deres! Bedre med en tlf for mye enn en for lite!

Skrevet

takk for det:)

vi har gitt henne to paracet i dag, den for 0-4 mnd. hun ble litt kvikkere etter den siste. vi bruker zinksalve og potetmel på rumpa:) skal se det an i morgen, hvis det ikke er noen forbedring tar vi en tur til legen..

Skrevet

Jeg hadde ringt igjen i morgen tidlig hvis ingen bedring!

Skrevet

ja det er akkurat det jeg mener også!! de avvfeier alt for fort med å si at det sikkert er tenner. jeg skjønte de kom til å si det. det er jo tross alt en liten baby, så da er det bedre med noen skjekker for mye! har nettopp lest litt om bl.a. Rotaviruset, og hvis hun ikke er bedre i morgen, gir jeg meg ikke med at det "bare" er tenner nei..

hun har fått igjennom én tann nå (den første) uten problemer i det hele tatt. men det kan sikkert variere det også?

Skrevet

Det kan det helt sikkert! Snuppa vår fikk 3 tenner på 3 uker, 2 nede og 1 oppe. Litt sutring og roser i kinna, that`s it! Godt å høre at dere gjør det, bedre med en ekstra sjekk enn å godta alt det pjattet de har en tendens til å svare.. Stakkars lille gullet da! Godt hun responderte bra på paraceten :) Da får hun nok slappet av og sovet litt for natta, og dere og kanskje :)

Skrevet

Lurer på åssen det går med jenta di i dag?

God bedring!

Skrevet

Sikkert omgangssyke! Det er helt grusomt, jeg vet. Det gjør ingenting at hun ikke spiser så så lenge hun drikker.

Hvordan er almenntilstanden? Er hun usedvanelig slapp, fjern (sånn mer enn hun burde mht. feberen) osv så må dere dra til legen.

Mi jente hadde omgangssyke da hun var 11 mnd, hyyyylskriking og bæsjing og feber i mange dager. Jeg ble jo livredd selvfølgelig. Trodde liksom ikke at omgangssyke kunne være så ille.

Hvis du får i henne no mat, så gi snill mat som havregrøt og gi henne blåbærsaft/pure`.

Skrevet

jeg lurer også hvordan det går med henne! Håper hun er bedre!

Skrevet

la inn et eget innlegg om hvordan det går, klippet det;

"la inn et innlegg her i forrige uke, om at hun kastet opp, hadde diaré, feber og ville ikke spise. vi ringte legevakta for å høre om vi skulle komme inn, men de sa at det sikkert var tenner. det begynte forrige onsdag, torsdag virket hun bra igjen og vi dro i åpen barnehage. møtte to fra barselgruppa der, og babyene deres har nå vært syke i helga. snuppa ble enda dårligere utover dagen på torsdag, og først nå er hun bedre. bare litt diaré nå. hun ene på barselgruppa fikk til svar av legen at det var magevirus!!

blir så irritert på legene når de avviser alt med at det sikkert er tenner! det er ikke første gangen de har sagt det til oss, og det stemte ikke sist heller. det er tross alt snakk om en baby..

noen flere som har vært syke i det siste da? det er visst noe som går for tiden dette.. har fått det selv også :/ "

i går og i dag har hun vært helt fin da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...