Gå til innhold

Ma eller ikke?


opsi fødeklar

Anbefalte innlegg

Var på UL i dag og hun sa at fosterert var dødt. Jeg er 10+3. Dette skjedde også med min minste sønn. De fant ikke hjertelyd og sa det var dødt, men om jeg ville kunne jeg komme tilbake om to uker fo ny Ul. Dette gjorde jeg og Pelle var sprell levende. Så nå ble jeg henvist til sykehuset i morgen for en ny sjekk. Jeg tar ikke en pille føre jeg vet det 100%.

Noen andre med lignende erfaringer?

 

Jeg har forberedt meg nå på at det er dødt, så nå gjnstår det bare å bestemme seg for piller eller kirurgisk inngrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, akkurat det samme. Lørdag fikk jeg beskjed om at lillegull var død, og skulle komme igjen på utskraping på mandag.. der lå den lille spiren og storkoste seg :-) Hjertet slo som bare det! Så kommer nok til å sjekke en ekstra gang om jeg får samme beskjed igjen..

Hold på håpet, og ha tro på at spiren kan leve fremdeles :-) Er ikke over før det er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, så trist......... Føler virkelig med deg!!!

 

Da jeg var på ultralyd i uke 11 dobbeltsjekket de ved å skifte "kameramodus" til å se om det var blodgjennomstrømning (blodet fikk kontrastfarge på skjermen slik at man kunne se om det strømmet gjennom fosteret eller ikke). Det gjorde det ikke og jeg måtte ha utskrapning.

 

Synes det er rart hvis legene tar feil av dette, særlig når fostrene er såpass store at de skal ha hjerteslag. Skjønner likevel at du må være 100% sikker. Særlig når du har opplevd det du har tidligere.

 

Håper du blir positivt overrasket i morgen. Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er , er at jeg har blitt satt tilbake en mnd med alle tre, så den sjansen har jeg jo, selv om jeg tror håpet er ute.

Men hvor langt er du på vei? Du som fikk samme beskjed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+1 idag... men blir nok satt litt tilbake på neste ultralyd da lillegullet var litt for lite.

Det er alltid håp :-) Ikke glem det!

 

Hjertet slo nok på min første ultralyd også, men innimellom har de gjemt seg godt. Legen lette lenge, og fant kun fostervann første gangen. Og to dager etter så vi plommesekken og fosteret med en gang. Så er visst ikke så lett å være sikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun målte fosteret til 11 mm, så det var lite. men ettersom jeg har blitt satt tilbake 4 uker før så er det ikke unaturlig. Men hun sa; fosteret ditt er dødt. Hvordan kan hun være helt sikker ?

Det var dem jo også med Pelle, men han lever jo.. Tenk om jeg hadde fått tabletter den gangen? Hun sendte meg hjem med tabletter i dag, men legen min (som jeg gråtende dro til etterpå) nekter meg å ta noe før jeg har fått sjekk i morra. HELDIGVIS.

 

Så får vi se åssen det går i morra. Jeg hører fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...