Gå til innhold

"Åpningstider" i Haugesund?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var til min private gyn i dag,og skal ringe inn resultatet til Haugesund i morgen tidlig. Det ser ut som jeg bør sette eggløsningssprøyten i morgen. Dette vil i det da blir egguthenting på søndag. Er fertilitesavdelingen i Haugesund åpen i helgene? Visst ikke; hva gjør en da?

Hmmm.... Og jeg som hadde lagt så mange planer for helgen....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10735632-%C3%A5pningstider-i-haugesund/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg hadde fryse forsøk i naturlig syklus og måtte da ha innsetting på en lørdag. Da kom noen på jobb den dagen pga meg ,men fikk beskjed om at hadde det vært søndag måtte jeg utsette hele forsøket. Ingen kom på jobb på søndag.

Snakk med klinikken i morgenen du. Mulig du kan utsette eggløsnings sprøyta en dag. Klinikken pleier jo å ha regime på at man begynner med sprøyter på onsdager og ul på fredager for så å bedømme videre.

Aldri hørt om at ordinert forsøk ikke klaffer med dagene jeg....dvs at man m¨å ha eggutakk på en helg. Kansje din gyn har vurdert litt feil?eller kroppen din har reagert voldsomt på eggmodnings sprøyta?

Eggfolliklene skal iallefall være rundt 18-20 når de er modne for å hentes ut.

Det ordner seg sikkert og lykke til

Tusen takk for svar!

Slimhinnen min var i dag på 13,8 og det største egget var på 20 mm. Kommer til å begynne å grine i morgen dersom de sier at dette forsøket går i vasken pga god respons på medisinene. Huff... Har ikke noen god følelse. Hvorfor skal dette være så vanskelig.

Mulig de overser det ene egget som er på 20mm og heller ser på alle de andre du har. De pleier det om kun et egg er så modent. De vil helst ha flest mulig egg i samme størrelse og det er de som de tar hensyn til.

Om de andre og var store og jeg ser livmor slimhinna di er kjempe klar så får du bare si til dem at de får ta hensyn til deg og komme på jobb uansett dag!hihi....det kan jo være de er snille vettu.

Lykke til

Purple: Ville bare takke deg så mye for svar! Godt å ha dette forumet noen ganger:-)

Har snakket med sykepleier Grethe som mente at resultaten fra Gyn var flotte. Jeg skal sette sprøyten i morgen og har egguthenting på mandag. Den tykke slimhinnen var innfor ønsket verdi, og de mente at den ikke kom til å bli for tykk på mandag.

Leste forresten historien din under tråden for prøvere i Haugesund. Må ha vært tøft det du gikk igjennom. Håper det lykkes snart for deg igjen! Betryggende at du skal få god oppfølging i alle fall.

Eg var også til UL der i dag, så eg skal til uttak på mandag. Min slimhinne var også på 14. Og alle foliklene var mellom 18-20. Så tror både du og jeg er rimelig klar for uttak.. å gruer meg... vi kan følge hverandre siden vi skal ha de samme tingene på samme tidspunkt. Innsett på onsdag, eggløsningsprøyte i lørdagskveld...

Spennende..

Lykke til

Annonse

Så spennende Gojentå. Da ligger vi jo helt likt an. Spennende. :-) Må innrømme at jeg er glad noen andre enn meg har tykk slimhinne også. Ble litt bekymret pga det.... Håper vi begge tester positivt om litt over 2 uker. :-)

Så kjekt vi er 2 :-)

Eg er veldig spent. Vi skal inn til uttak kl 11. Dere da? off eg gruer meg fælt.. er så spent på hvor mange egg, hvordan de deler seg, overstimulering, smerter v uttak, osv... off det er mange tanker, men en veldig spennende tid. Du må si i fra her inne på mandag hvor mange egg det ble! ;-) så holder vi hverandre oppdatert disse ukene, så blir det ekstra spennende. Hvor gammel er du? hvor kommer du fra? eg er fra stavanger, 32 år. Vi skal ha en kombi mellom ivf/icsi. Er spent på slimhinna, den pleier å være rundt 10 mm, men nå var den jo 14, så de holder meg virkelig "på vent". Kroppen skriker etter å få løsne egg..elslim i massevis hehe. I kveld settes ovitrelle... så får vi se framover...pleier å bli dårlig av den..skikkelig graviditetshormon hehe..masse lykke til....

klem

Jeg er 29 år. Vårt første forsøk. Vi skal også ha en kombi av ivf/icsi. Vi har time kl 08. Satser derfor på å være på vei hjem til Bergen når du legger deg i stolen. Ser du har spurt en plass om hvor tykk slimhinnen skal være. Såvidt jeg klarer å finne ut bør den helst være mellom 7 og 14. Ca 10 skal visst være det beste.... Men jeg spurte sykepleieren og hun sa at min slimhinne på 14 var fin, og at den ikke kom til å bli noe særlig tykkere frem til mandag. Håper hun har rett.

Jeg skal også sette sprøyten i kveld. Håper ikke jeg blir dårlig av den - og i alle fall ikke med en gang. Jeg skal nemlig sette den på en jentekveld.... Kjekt om vi kan prates litt i ukene som kommer.

Hvor mange forsøk har du hatt?

Lykke til på mandag :-)

dette er vårt 1 forsøk, derfor er eg svært spent...hater alt som har med sykehus å gjøre, derfor er eg veldig nervøs. Så tidlig dere skal inn ja, reiser dere ned om morgenen da? off håper det går bra med oss... klart vi må ha kontakt... virker jo som vi er helt like/likt på det meste her...spennende ;-)

Grunnen til at jeg trodde dere hadde hatt flere forsøk var siden du visste at du bruker å få ubehag med tanke på eggløsningssprøyten. Har du tatt den før i forbindelse med AIH?

Vi reiser til Haugesund i morgen og overnatter til mandag. Gruer meg ikke noe særlig enda, men kanskje nervøsiteten kommer rett før?! Vi får skrive et innlegg her på mandag etter uttak og fortelle hvordan det har gått. :-)

Håper (og tror) at uttaket for oss begge går bra, og uten for mye ubehag. ;-)

Lykke til begge to i morgen!

Ang. uttaket så får dere godt med smertelindring. Morfin tabl.paracet+ innvendig bedøvelses sprøyte. Egg - uttaket ble som en drøm i forhold til den gangen jeg var på en annen klinikk og fikk særdeles lite smertelindring.

Hvordan har dere klart å få så tykk slimhinne da jenter?Akupunktur?

Jeg har liggi på 7.5 som var i naturlig sykus, 9.5mm både før egguttak og naturlig syklus med klexane sprøyter. Dette var på ul noen dager før innsettingene(ble gravid der jeg hadde 9.5 mm på ul + klexane sprøyte)

Håper dere får ut fine egg og får fine befruktninger.

Annonse

Purple: Aner ikke hvorfor slimhinnen min er så tykk nå. Har ikke gått til akupunktur, og heller ikke gjort noe annet lurt. Gynekologen min i Bergen mente det hadde en sammenheng med ung alder og at jeg har respondert bra på medisinene.

Gojentå: Uttaket gikk fint for min del også. Ubehagelig, men ikke noen sterke smerter. Støl i magen nå. Fikk kun ut 5 egg, og syntes selv det er i minste laget. Men, jeg får satse på at kvaliteteten er bra - og at et av de gjør meg gravid. Blir spennende i morgen å høre hvor mange som er befruktet. 11 egg er jo kjempebra! Gi en lyd i morgen om hvordan det har gått med eggene dine da ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...