Gå til innhold

heia...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan går d med dere jenter? selv føler jeg at det går bedre men er veldig stressa i forhold til babyen min.. har hatt dårlig vekt økning i lang lang tid og masse masse stress situasjoner, endte med innleggelse på sykehuset, lungebetennelse og antibiotika kur. nå har hun heldigvis begynt å legge på sej og er frisk igjen. likevel sitter alt som har vært som en stein i meg. jeg har fått resept på anafranil men vil ikke begynne på de. har hørt at man kan risikere skikkelig vektøkning og da er jeg like langt..vil ikke være bekvem med det da er jeg liksom like langt. noen som har erfaring med disse? hva med cipralex? ammer dere selv om dere går på disse?

ha en fin dag da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg ammet litt mens jeg gikk på cipralex. Gikk over til fontex etterhvert, og da sluttet jeg med amming. Grudde meg til å slutte, men det gikk veldig greit. Han var vel ca 10 mnd, så det var jo egentlig helt greit. Bare jeg som er så redd for forandring. Sånn har det vært helt siden han ble født. Er så greit da jeg kommer inn i rutiner, og ser at ting fungerer. Hver gang jeg skal begynne med noe nytt, så vokser det til et kjempeproblem til meg. Er ikke så redd for HAN. For jeg vet at han har det bra. Jeg er bare så redd for at andre skal se på meg som en dårlig mor. At andre skal bli sinte på meg, skuffa, baktale meg.....

Føler meg litt dum nå, for alt har egentlig gått veldig bra hele tiden. Sønnen min spiser bra, og har vært frisk. Så du har nok hatt det litt tøffere enn meg. Hvor gammel er jenta di da? Jeg var skeptisk til tabletter i begynnelsen. Men til slutt måtte jeg bare prøve å gjøre noe for meg selv, og babyen. Det er jo viktig at mamman har det bra! Tror det er viktigere, enn å tenke for mye på amming....

Skrevet

Du har ingen grunn til å føle deg dum!! Alle har sitt og stri med, sånn er det bare.

jenta mi er 3 mnd så derfor synes jeg det er fælt å slutte å amme. jeg er veldig for amming skjønner du!! Men er liksom sånn i tvil om jeg trenger begynne på anti depressiva. jeg har jo komt meg mye uten å gå på tabeletter, har jobba og jobba med meg selv for å komme gjennom dagen på en grei måte. nå har jeg det ikke fælt hver dag, har vel egentlig flere ok dager enn dårlige.. har ringt legen min så får jeg høre hva de sier. en veninne av meg gikk på cipralex og hun fortsatte å amme, gikk og tok blodprøve av seg og barnet en gang i uken slik at de hele tiden hadde oversikt over hva barnet fikk i seg. hadde man fått til en slik ordning...

Du er den aller beste mammaen for barnet ditt!! Når de vonde tankene kommer snakk høyt med deg selv..hva tenker du og hvorfor tenker du så.. trøst så deg selv og til slutt oppmuntre deg selv med positive ord og si til deg selv at det som uroer deg bare er tull!! Dette har jeg fått beskjed fra behandleren min å gjøre. er litt rart i begynnelsen men så blir d helt normalt å gjøre.

lykke til.

klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...