~La luna~ Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 jeg har pumpet for første gang i går, og fikk ut 80ml av en pupp og da var det tomt.. eller det kom ihvertfall ikke noe mer! Er ikke d litt lite, når puppen liksom skal være full ? Jenta mi er 3 mnd, ca 6,2 kg og får bare pupp.. og er jo tydelig at hun får nok mat. Spiser hver 3-4 time på dagen og er fornøyd (går ofte 4-5t når hun sover). Om natten sover hun fra 24-06 sammenhengende. Hvor mye er det normalt at en baby på 3mnd spiser på ett måltid? hører bare andre som pumper 200ml av en pupp sammenhengende, og da blir jo 80ml rimelig lite
trollet66 Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Veldig individuelt hvor mye man kan pumpe ut fra en pupp, hos meg er det 100-200ml etter ca 3 timer(lenger orker je ikke gå.....). Den ene puppen gir i overkant av halvparten så mye som den andre..... Første gangen man pumper så får du ut mindre enn når du blir ¨dreven¨og, baby får ut MYE mer enn pumpa gjør!!! Prøv å legge baby til du når du har pumpet ¨tomt¨så skal du høre at baby svelger unna!!!
~La luna~ Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2007 Takk for svar! Får nok bare "øve" litt da. Tenkte prøve pumpe litt innimellom slik at jeg har i fryseren til jeg skal bort. Skal på julebord i desember, og da er hun 4,5 mnd, og vil sikkert ha en del mer pr måltid. Noen som vet om det finnes no ca oversikt over hva som er normalt ifht ml pr måltid v forskjellig alder? Vanskelig å vite når man aldri har gitt flaske. Må jo se om hun vil ha det også, før vi skal bort mener jeg
trollet66 Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Ja for all del, viktig å ¨øve¨seg på flaske i god tid i forkant. le gjerne pappan gi når du er sikker på at hun tar. Tulla mi spiser fra 100 til nesten 150 pr måltid med flaske, hun er 3 mnd. Hvis jeg skal avgårde noen timer (fisketur eller noe ) lager jeg til to flasker med 100 og en med 150, hun vil gjerne ha 100 med 2 timer intervall. Lager alltid til en eller to flasker mer enn jeg forventer at hun skal spise. Bedre lage til flere småporsjoner enn færre store, siden du må kaste melka som er oppvarmet og ikke spist opp. Hvis du fryser i porsjonsposer (dr. browns, Chicco (apotek)) er disse lette å tine i vannbad før bruk, altså behøver ikke barnevakten ha all melka tint i forkant. Du har de måltidene du forventer at baby skal spise klare på flaske, og så kan du ha noen frossen poser i reserve.... Tint frossen melk må ikke fryses igjen..... Når det gjelder mengde hun skal ha til hvert måltid må du heller prøve deg frem . Hvor ofte spiser hun nå?? Regelen er jo 150ml pr kg barn i døgnet. Spiser barnet ofte så er det mindre pr måltid enn om barnet spiser med lengre intervall i mellom. Her i huset får tulla en stor (150-180ml kan gå ned med litt pauser...)porsjon mm på flaske hver kveld, Pumper den i løpet av dagen og gir på kvelden. PÅ den måten sover hun sååå godt om natten, og hun er ¨trent¨i å ta flaske gjevnlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå