Gå til innhold

BETTINA???? Hva syns dere?

Anbefalte innlegg

Jeg er så usikker på det navnet altså. Mannen min syns det er såååå fint, mens jeg syns det er litt rart men samtidig ikke så kjempe normalt og vi vil gjerne ha et navn som ikke ligger på topp 10 lista.

Alle meninger er velkomne! Vet jo ikke hva jeg syns selv engang så...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10734378-bettina-hva-syns-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Navnet på mannens ex-dame, så navnet vil selvsagt aldri bli vurdert hos oss ;-) Men objektivt sett er navnet litt søtt, samtidig som jeg føler det er litt alla Veronica og Melissa - litt 80-tallsaktig... Liker uansett stavemåten Betina best, samt synes Betine er litt mykere.

Annonse

Takk for svar. Jeg for min egen del hadde aldri hørt om Bettina før jeg fikk høre om datteren til H. Flatland. Jeg er født på midten av 80-tallet og kjenner absolutt ingen som heter det.Hadde jo ikke engang hørt om det før jeg selv var 17-18 år gammel! Så når dere sier at det er klissete 80-tall, mener dere da at det var mange ungdommer/voksne som het det på 80-tallet??? Som sagt hadde jeg ingen formening om navnet før det kom på banen i forhold til baby, men må si jeg syns det blir finere for hver gang jeg tenker på det. Spurte også mannen min om stavemåten Betina, men han likte ikke det, og det er jeg faktisk enig i. Da blir liksom uttalen "Beetina". Det beste er jo at det ikke er et poppis-navn, noe jeg vil unngå! Synd ikke ssb har statistikk over navnet, da mener jeg dette diagrammet som kommer opp sammen med antallet. Er det noe annet sted jeg kan finne det?

Når jeg leser gjennom hva jeg selv skrev nå så lurer jeg egentlig på hvorfor jeg fortsatt ikke har bestemt meg for Bettina...hehe

Du finner ikke noen graf over det mest sannsynligvis fordi navnet aldri har vært spesielt populært. Det var 9 som fikk navnet Bettina i fjor, og 10 som fikk navnet Betina med en t - altså 19 totalt - og det er jo ikke mange. Dette kan du sjekke på SSB under Jenters fornavn 1997-2006.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...