M m/baby i magen Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Hei, Har lest litt om at det er flere vellykkede forsøk blant de som har en diagnose (f.eks tett eggleder) enn de som ikke har noen forklaring. Selv så har jeg ingen diagnose/forklaring, mannen har litt dårlige svømmere. Skulle nesten ønske jeg hadde en diagnose som de kunne fikse på... Bare lurer på om det er andre der ute som ikke hadde noen "diagnose" men som klarte det på IVF/ICSI? Hilsen ei som virkelig har kommet i grublefasen nå får forsøk... :-)
Eggkoker'n Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Nå vet jo vi grunnen til vår barnløshet , mannen har under en mill sædceller. Klarte det ikke på første forsøk med icsi.
♣ Christiane ♣ Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Hei Maja 26 Statistikk er kun statistikk sies det, og kan leses på alle måter. Kollegaen min har to prøverørsbarn, de fant ingen feil overhodet med noen av de men de fikk de bare ikke til. De klarte det på første forsøk begge gangene, så bare hold motet oppe, alt er mulig i det gamet her.
M m/baby i magen Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 25. oktober 2007 Hei Christiane! Takk for oppmuntring :-) Overskriften ble visst litt feil, men det ser ut som at dere skjønte meg likevel :-)
Snooopi Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 Vi er uforklarlige... ( Vi har tatt en masse tester og blodprøver og de finder intet galt.. Jeg har satt inn egg 5 ganger og blitt gravid på 3 av dem, men det har hver gang endt med ma... sukk.. Nå har vi gått privat, og på dette forsøk skal jeg få binyrebarkhormon, for legen tror jeg har så sterkt immunforsvar så jeg støter spiren fra meg...? Det findes ikke noen statistikk på om det hjelper, men legen mener det kan ha en innvirkning. Håper jeg bekrefter dette )
Nille40 Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Hei! Ja vi får håpe det blir deres tur snart! Vi var håpefulle, ufrivillig barnløse. I dag har vi en sønn på nesten to år og en liten spire på 8 uker i magen. Helt uforklarlig, udiagnostisert. Men vi far det altså til med IVF. Vi ble gravide på første forsøk første gang, og andre forsøk andre gang. Så fortvil ikke. Vær positiv. Det lykkes for mange av oss! Masse lykke til videre!
M m/baby i magen Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. oktober 2007 Takk Nille:-) Er vel bare å være positiv (lettere å skrive det enn å være det) Er jo egentlig ganske maktesløse, så det er det vel ikke så mye mer å gjøre enn å ta medisinene på riktig måte og være positiv ... :-)
lifa og Eline Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 JEg fikk diagnose. livmorslimmhinnen var så tynn at befruktet egg ikke ville klare å feste seg. Og at det hadde med alder å gjøre. (var blitt 40) Alikevel fikk ejg tilbud om prøverør som vi avslo. gikk for adopsjon og det tok 16 mnd. fra legen så at jeg ikke kunn ebli gravid til jeg ble det. Har verdens nydeligste lille1,5 åring her nå.(slik som alle foreldre synes om sitt barn)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå