Tweak Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har sluttet på pillen, og merker at hårveksten her og der blir kraftigere. Har begynt å få mer på haken, den på overleppen blir kraftigere og på lårene så sprer "bikinilinjen" seg videre nedover, som om det ikke var nok fra før! Og så har jeg begynt å få en masse kviser på ryggen, brystkassen og i ansiktet... Noe er helt sikkert normalt etter pilleslutt, men jeg synes det er litt drøyt... Det tok meg 65 dager å få igjen mensen etter pilleslutt, og nå blør jeg kraftig! Det er så mye at jeg plutselig blør gjennom! Er ikke vant til det, da jeg var på pillen så var blødningene svært sparsomme. Men på pillen så hadde jeg sterke menssmerter, og det har jeg i allefall ikke nå! :-) Men jeg lurer på om sterke men sjeldne menstruasjoner er vanlig for pcos? Kan huske at det var slik før jeg begynte på pillen... Blødde mye og det varte i mange dager og mensen kom med 2-3 måneders mellomrom, men jeg hadde sjelden smerter.
vestlandsjento Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Mulig du har PCOS. Eg hadde det akkurat slik som du beskriver. Då eg var yngre begynnte eg på pilla fordi eg hadde mensen 3-4 ganger i mnd. og då var blødningene svært kraftige og varte kanskje i ein mnd! Hadde heller ingen smerter. Då sjekka dei ikkje om eg hadde PCOS. Først 6-7 år etterpå slutta eg med pilla igjen, for å prøve å bli gravid. Fekk ikkje mensen, hårveksten auka og fekk kviser. Fekk veta at eg hadde PCOS. Me tok då ein pause i prøvinga og begynnte på pilla igjen. Først no etter å ha operert vekk litt av eggstokken får eg mensen kvar mnd. Synest godt du kan sjekka om du har PCOS. Uansett så er det kjipt å blø så masse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå