Gå til innhold

Hvor mye mme....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvor mye mme gir dere til babyer på 2 mnd.. Sønnen min er snart 2 mnd og han får 150 ml per måltid, 5-6 ganger om dagen. Men siden igår har han vært veldig urolig. Vanligvis gråter han veeeeldig sjelden. Jeg lurer på om jeg skulle øke på matmengden??

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Datteren min er 11 uker. Hun spiser også 5-6 ganger i døgnet og jeg blander da 190 ml i flaska også spiser hun det hun orker, som oftest 150, men noen ganger mindreog noen ganger hele flaska.. De skal jo spise til de blir mette, så du kan sikkert bare prøve å blande til litt mer du også. Så lenge vekstkurven går jevnt oppover og de trives så tror jeg ikke man skal være redd for at babyen spiser for lite eller for mye :-)

Skrevet

Heisann!

Hvis han spiser opp det som er i flaska ville jeg laget mer sånn at han kunne få spise det han vil ha... Har en gutt på snart 3 mnd og det er ganske stor forskjell på hva han spiser hvert måltid. Til nattmåltidet kan han spise 240ml før han er mett. De andre måltidene kan variere fra 120-200ml. (Som oftest spiser han 170ml på dagen, men varierer som sagt en del...)

Skrevet

De skal ha ca 15% av vekten sin fordelt på hele døgnet, men ikke over 1 liter tilsammen i døgnet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...