Gå til innhold

Vanlig fødsel etter keisersnitt.

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt to keisersnitt de siste tre åra. Det første var et hastesnitt i uke 28, det andre var et planlagt snitt i uke 38. Det andre snittet var etter eget ønske, og ble valgt fordi den første fødselen var ganske traumatisk. Jeg var redd, og kunne ikke se for meg at jeg skulle klare en vanlig fødsel. Alt gikk greit med begge snitta, har ikke selv hatt noen plager i ettertid. Magen er flat og fin, og alt kjennes helt normalt ut. Ting føles faktisk bedre nå etter snitt nr.to, arret og magen er mye finere og har ikke smerter og ubehag som jeg hadde etter første gang. Men jeg sitter med en følelse at jeg så veldig gjerne skulle ha hatt en "normal" fødsel. Nå begynner vi såvidt å snakke om å få nr.3, og jeg ønsker veldig en vaginal fødsel. Er det helt uaktuelt med vanlig fødsel etter to snitt? Noen som vet? Jeg vet jo utifra det jeg har lest her inne at det er vanlig praksis med snitt nr.3 hvis man har to fra før, men finnes det noen som helst slags åpning for at man kan få en vanlig fødsel?? Ønsker det så veldig.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10732601-vanlig-f%C3%B8dsel-etter-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er selv i akkurat samme situasjon. Hastesnitt med første og akutt snitt med andre. Nå er jeg gravid med nr 3 og kunne egentlig tenkt meg å prøvd å født vaginalt. Jeg er netttopp kommet hjem fra kontroll på sukehuset nå og der sa legen at visst jeg hadde ønske om å prøve å føde vanlig var det fult mulig. Men da skulle alt gå på skinner som hun sa. Visst fødselen begynte å stoppe litt opp eller de møtte den minste motgang, ble det keisersnitt for de ønsket ikke at livmoren skulle jobbe ekstra.

Så ja, visst du virkelig har lyst å føde vaginalt får du nok lov til det:-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...