Gå til innhold

Oooog, der startet kvalmen :S


ballblom

Anbefalte innlegg

Lenger gikk det ikke.. idag 7+1 og min første oppkast ;-) Den første av maaange vil jeg tro! Hehe.. herlig å være gravid!! Men javisst er det verdt det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hihi ja da er vi to, må si jeg har kjent litt på kvalmen idag jeg også:o)

Men det er bare et tegn på at ting er bra;O)

Som jeg sa til legen, like lykkelig hver gang jeg spyr hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull at det er større sjangs at alt skal gå bra dersom man er kvalm.

Det er like stor sjangs for at alt går bra selv om man aldri er kvalm eller kaster opp. Priser meg lykkelig for at jeg slipper kvalme og spy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada anonym gjør det, men for meg som har mistet 5 ganger på rad er kvalme et bra tegn siden jeg har vært så dårlig med mine to jenter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull er det ikke.

Det er selvfølgelig deilig å slippe kvalmen, og det er ikke et tegn på at noe er galt selv om man ikke er kvalm.

 

Men når man ER kvalm, så er det iallefall i orden inni magen. Skulle det skje noe galt der inne så er det vanlig at symptomene forsvinner.

 

Vel, uansett er det den beste trøsten til oss som henger over dasskåla, et par kilo for mye, med pistrete hår, stinker svette og svimer som bare fy og er så lei at vi gråter.... sånn er det med meg ihvertfall:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei veninne som kasta opp fra uke 4, flere ganger daglig til uke 12. Da ble det oppdaget at babyen var død, hun hadde en MA selv om hun kastet opp hver dag. Så symtomene er ingen garanti for at alt er bra, legen sa også at dette var en falsk trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hvorfor sier dere dette?? Jeg har aldri sagt at jeg var glad for kvalmen fordi jeg da er sikret mot sa/ma! Skjønner ikke hvorfor dere er ute etter å skape dårlige følelser. Greit å informere om sa/ma på tråder det blir spurt om nettopp dette.. men når jeg skriver at jeg er "glad" jeg har fått morgenkvalme, så syns jeg rett og slett det er dårlig gjort å ranse opp tilfeller av spontanaborter. Det var ikke det jeg var ute etter.. Når jeg nevnte dette med kvalmen, er det fordi jeg ikke har følt meg gravid overhodet. Så jeg er glad jeg endelig har fått en følelse av at jeg er gravid. Dette var rett og slett dårlig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har vært kvalm i tre uker nå, hver dag, heeele dagen:) De første dagene var jeg superglad, nå syns jeg godt det kan gi seg;) (og når det gir seg blir jeg vel usikker igjen...) hehehe, er ikke lett å ha baby i magen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff...

 

jeg kastet opp flere ganger om dagen er for 2-3 uker siden, men nå har heldigvis kvalmen gitt seg :)

 

Med jentene gikk jeg kvalm i 9 mnd, med gutten i 2-3 mnd...

Så kanskje jeg venter en gutt :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skjønner godt at du ble glad av å spy, jeg ble det jeg også! :) Man får liksom et "virkelig" symptom. Jeg har vært kvalm noen uker jeg da, så jeg begynner å bli sliten av det. Lykke til med resten av svangerskapet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror nok den "gleden" raskt går over på frustrasjon ja ;-) Men litt gøy likevel da.. Husker mamma slet med å smøre brødskiver til oss kommende storesøstre da vi var små. Hun kastet opp hele tiden da hun var gravid.. så idag fikk jeg en ordentlig følelse av at jeg er gravid! hehe.. Gleder meg skikkelig til magen min blir hard og begynner å vokse.. men vi får vel bare smøre oss med tålmodighet, og "kose" oss med kvalmen i mellomtiden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...