Gå til innhold

Trenger gode råd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av de 12 eggene jeg tok ut i går var det kun 5 som ble befruktet, litt skuffet er jeg jo. vi får tilbud om å sette inn to. Jeg har lyst, tror jeg, men samboer er vettskremt over tanken på tvillinger. Sykehuset sa at vi kunne ta stilling til det når vi så kvaliteten. Hvis ikke vi får egg på frys tror jeg at jeg setter inn to egg i morgen. Jeg er 36 år og det er jo ikke sikkert jeg får flere egg ved et annet forsøk.

Hva syns dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde satt inn to,men nå er det jo en avgjørelse dere to skal være sammen om.Er jo ingen garanti for tvillinger da,eller at noen fester seg i det hele tatt...

Skrevet

Dette er noe dere må bestemme i fellesskap. Vil bare nevne risikoen ved et tvilling svangerskap. Er jo ikke sikkert det blir tvillinger selv om du setter inn to.

Min erfaring er ikke så oppløftende. De tre første forsøkene satte de inn to(så lenge siden at det var vanlig da) Alle var negative. Når jeg satte tilbake fryseegg i 04 sa de at de hadde sluttet å sette inn to, men siden mine var fryst to og to ilag så ville de sette tilbake begge. Ble gravid med tvillinger og var kjempe fornøyd. Gleden varte knappe tre måneder. Fikk vannavgang på ene tvillingen og legene ga ikke mye håp. Klarte meg frem til uke 30, så fikk jeg innfeksjon. Lå på sykehuset fra uke 21-30. Tvilling 1 var alvorlig syk pga vannavgangen og døde etter 6 måneder på sykhus. Tvilling to var frisk og rask og er nå blitt 3 år.

Har fått skikkelig skrekken og nå som jeg er igang med søskenforsøk forsikret jeg meg om at de bare setter inn ett. Mer enn nok for meg.

Skjønner at samboeren din kan bli vettskremt av tanken på tvillinger, men han burde være mer skremt av hva som kan skje med deg under svangerskapet.

Dessuten er jeg tilhenger av utsagnet: Man får ikke mer enn man klarer.

Du må jo selfølgelig høre på legene og hvis de ikke blir fryst allikevel så er det kanskje like greit å sette inn, så de ikke blir kastet.

Tenk dere godt om er mitt råd og lykke til.

Skrevet

Jeg vet jo at tvilingsvangerskap er mye mer utsatt for komplikasjoner, men egentlig ikke tenkt så mye på det før jeg leste innlegget ditt. Det får jo noen tanker til å svirre. Takk for at du svarte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...