Gå til innhold

Hvor tidlig viser testen positivt resultat?


Marianne83

Anbefalte innlegg

Noen som vet dette?

 

Hvis det er over datoen for siste mens, man er 1,5 uke forsinket med neste og man tar en positiv graviditetstest. Er det da en mulighet for at man ble gravid for bare noen dager siden?

 

Testen blir jo tatt med mer enn god nok margin fra første dag av forventet mens.

 

Altså: Hvor fort etter befruktningen er hormonnivået forandret slik at det vises på en test?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg veldig på også.. Akkurat som deg har jeg veldig rare erfaringer med dette :S Jeg testet positivt i det som opprinnelig var 4.uke. Men på ultralyden så vi at fosteret kun var 3mm nå, så jeg er antagelig rundt 5-6 uker på vei, istedet for 7 som jeg trodde jeg var. Men da må jo jeg ha testet positivt i babyens første eller andre uke...? Det går jo ikke an det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tviler jeg på egentlig. Man blir jo befruktet ved eggløsning, så tar det inntil 6 dager før egget fester seg, og først da kan man etter det jeg har forstått påvise økningen av dette hcg-hormonet. Om du ikke får det til å "gå opp", kan det kanskje være at du hadde en unormal syklus, og hadde eggløsning tidligere enn du trodde. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det du sier stemmer, cille35, var testen enten positiv 1-2uker før jeg var gravid, eller det er noe galt med fosteret slik at det ikke har vokst siden uke 5. Nå leter jeg etter alle slags mulige forklaringer som forteller meg at alt er bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, mulig jeg misforsto spørsmålet ditt :-) Forsto det som om du var 1 og en halv uke over tiden, og hadde testet positivt, noe som jo er normalt. Men at du trodde du var blitt gravid kun dager tidligere. Det var det jeg ikke fikk til å gå opp. Uansett, jeg testet positivt en uke før forventet mens, og hadde en helt punktlig syklus, det betød at jeg ble befruktet uken før, og det "slo ut" positivt på meg. Med CB Digital vel og merke, den første jeg tok "First sign" eller noe, var negativ. Nå er jeg 6 uker, og det er bare og krysse fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har rett i at jeg var over tiden ja:)

Men sykusen kan det ha vært litt kluss med pga en sa i juli...

Problemet mitt er at i følge legen (var på ul i dag), er ikke fosteret mer enn 5-6 uker gammelt og det er litt over 5 uker siden testen var positiv... Vanlig CB jeg tok da.

Så mine tanker går jo mot at det er noe galt med fosteret siden det ikke er større ennå. eneste forklaringen for meg er at jeg bli befruktet omtrent samtidig som testen ble positiv (eller noen dager før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerlinn: Jeg må vente 2 hele uker på å få vite om alt er ok.

Altfor lenge!!!

Og jeg som trodded jeg bare hadde et par uker igjen av den "skumle" perioden!

Du får holde meg oppdatert på om alt går bra da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du lurer, men jeg er helt sikker på at alt er vel. Legen har jo sett på deg, og ville gitt beskjed om noe var unormalt. Det går nok rette veien, så lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er lenge :-( Man bare går å venter og venter. Kjenner at jeg begynner å føle meg utrygg allerede tre dager etter forrige ultralyd. Gleder meg så til babyen begynner å sparke, så jeg VET at alt er bra.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg gleder meg til det jeg og'a!

 

Men tør ikke se for langt framover før jeg vet at alt er ok... har er dårlig følelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...