Expat Skrevet 25. oktober 2007 #1 Del Skrevet 25. oktober 2007 AAAA, hva skjer. Plutselig vil hun ikke på toalettet igjen, tisser i underbuksene... vil IKKE, nei nei nei. Noen andre som har gått igjenom slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor1 Skrevet 25. oktober 2007 #2 Del Skrevet 25. oktober 2007 Vi hadde det slik med lillemor (nå: 4 år). Da hun var ca 2,5 år syntes hun det var kjempestas med truser og å trene på do. plutselig låste det seg helt for henne, det ble hyl og skrik bare hun såg en truse. mistenker at det skyldtes at hun hadde hatt et uhell eller to, men kan ikke selv huske en bestemt hendelse som kunne virke traumatisk..? Jeg sluttet helt å mase på henne, bare spurte en sjelden gang om hun ville prøve trusene sine- til hun en dag like etter treårsdagen svarte JA! var kjempeivrig og så stolt av å gå uten bleie. I løpet av tre uker var hun helt tørr både dag og natt. Så nå maser jeg overhode ikke på Litago- hun styrer tempoet helt selv- noen dager er hun veldig ivrig, andre dager finner hun selv frem bleien og krever å få den på. I barnehagen får hun klistremerker i en egen dobok når hun får til noe på do- kan tro hun er stolt når hun viser oss den!! I går fikk jeg personlig omvisning på badet i barnehagen- hun måtte vise hvor hun tisser og hvor hun vasker hendene :-) Hun får masse positiv feedback på å holde seg tørr og klare å gå på do, og minst mulig oppmerksomhet rundt de uhellene som oppstår. Mitt råd er at du skal slappe helt av og la jenta di få styre prosessen. Det spiller ingen rolle om det går en stund til med bleier. La det hele bero noen uker til hun er klar til å begynne på nytt igjen. Kanskje har hun hatt en opplevelse av at det var flaut å tisse i buksene?? Da trenger hun litt tid til å komme over det. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaL Skrevet 25. oktober 2007 #3 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg er helt enig med Trollmor her, svelg stoltheten og finn frem bleien igjen. Det er uansett kun snakk om en kortere periode, og det er ingen grunn til å styre for mye med dette som er en helt vanlig situasjon for mange i forbindelse med bleieslutt. Hun blir snart tørr skal du se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 25. oktober 2007 Ja, her er det bare bleie nå... Bedre lykke neste gang, liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråle* Skrevet 28. oktober 2007 #5 Del Skrevet 28. oktober 2007 Oi, så flink hun er da.... Her er er det bare bleier enda. Var godt i gang med pottetrening tidlig i sommer. Men så var det et par ganger han ikke fikk til å tisse på potten og det var et så stort nederlag at han nektet å sitte der på flere mnd. Har spurt han innimellom og nå vil han som oftest, litt motvillig av og til. Har hatt noen tørre bleier om natten også.... Men føler det er langt igjen til at han gir beskjed. Men nå er vi hvertfall i gang igjen. Tror det bare er å være tålmodig og la henne styre det selv, med oppmuntring. Lykke til:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå