Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å flytte til nabokommunen, men skulle så gjerne sluppet å bytte barnehage. Har vi rett til å beholde plassen? Barnehagen er privat, men kommunen har jo samordna opptak da.. Eller erdet slik at hvis man skifter adresse fra en kommune til en annen, da må man også bytte barnehage?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10732245-beholde-plassen-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man har fått barnehageplass har man rett til å beholde den frem til skolestart. Jeg har enda til gode å høre om tvangsflyttinger fordi man flytter til en annen kommune. Men jeg vet at man kan prioritere barn fra egne kommuner i opptaket men det blir jo noe helt annet.

Men snakk med barnehagen du, det er ofte det enkleste.

Du beholder plassen.

Har akkurat flyttet til nabokommunen og fikk beskjed om at plassen var vår til guttungen skulle begynne på skolen.

Så regner med dette er noe som gjelder de fleste kommuner, men du kan jo spørre i barnehagen der vet dem sikkert det :)

Dette tror jeg varierer noe fra kommune til kommune, Jeg jobber selv i en privat barnehage, og der beholder man plassen man har fått fram til skolestart selv om man flytter til en annen kommune. Men vet at i de kommunale barnehagene her, får man bare beholde barnehageplassen ut barnehageåert hvis man flytter til en annen kommune.

Dette kan du bare spørre styrer i barnehagen din om, for dette skal vedkommende vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...