Gå til innhold

Help! Noen som har opplevd det samme?


Marianne83

Anbefalte innlegg

Jeg trodde nå jeg var i min uke 11+0 i dag. Siste mens hadde jeg 15 august, jeg tok en positiv graviditetstest 17. september. Det er over 5 uker siden. Var på UL hos gynekolog i dag. Han sa at jeg ikke var kommet så langt som jeg trodde. At fosteret kun var 5 uker gammelt. Hvordan er dette mulig når jeg tok en positiv test for mer enn 5 uker siden. Han sa at det så ut som fosteret var levende og at graviditetstester ikke er til å stole på.

 

Noen som har vært borti / kjenner noen som har vært borti det tidligere?

Hvordan har det gått?

Er spiren død / noe feil med den?

 

Trodde det var et godt tegn at jeg har vært kjempekvalm jeg...

 

Nå er jeg bare helt utrolig fortvilet!

Vet ikke hva jeg skal tro!

Jeg må vente 2 uker på ny ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være slik at du var gravid, og deretter hadde en MA og så har blitt gravid igjen? Jeg er ikke så god i hoderegning, men om fosteret nå er 5 uker, er du jo per def 7 uker på vei. Merkelig, men jeg ville uansett stolt på legen, og vært glad for at alt så bra ut. Du får noen uker ekstra, som sikkert er fryktelig kjedelig, men du er jo gravid! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff du har det ikke så greit akkurat nå, men jeg tror det er lurt å prøve å tenke klart her. Du og legen har akkurat sett på spiret og den er definitivt ikke død. DET ville ha klart å avsløre uansett om han kanskje ikke var verdensmester i UL . SÅ ikke tenkt den tanken igjen.

Når det gjelder om det er noe galt med den så er oså det ganske lite sannsynlig. Dere har akkurat sett babyen og hvis han mistenkte noe var galt ville han fortsette UL ikke be deg komme tilbake om 2 uker.

Nå det gjelder alderen på spiren så er det kanskje ikke så galt. Du er etter mine beregninger 10 uker på vei ikke 11. I tillegg kan du ha hatt en litt sen eggløsning sammen med at legen kan ha målt litt feil. Var på UL med min (11+5) i går og legen sa det ER vankelig å måle på de aller minste. Ett par millimeter feil på hodemålet vil forskyve alderen ganske mye.

Så... jeg synes ikke du skal bekymre deg alt for mye, men hvis du ikke slår det til ro med det er det jo også en løsning å reise på en privatklinikk og ta en ny UL. Det koster litt men hvis du mister nattesøvnen og har det vondt er det kanskje en fin løsning.

 

Føler skikkelig med deg. Lykke til !!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn og alle sammen ble satt tilbake en hel mnd på ultralyd. De to første gikk det greit med for fødselen startet av seg selv, men med 3 måtte jeg grine meg til at det var på tide. Så ifølge dem fire uker for tidlig, kom Pelle, og han var 3980 stor.

De har funnet ut at mine vokser lite i starten, så jeg håper jeg ikke får dette problemet igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt roligere nå, men kommer allikevel til å bli to vanskelige uker... Er det noen som har sett hjertet slå i uke 5 da?

Hverken så eller hørte noe jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første UL i uke 7 og vi så hjertet. Men jeg lurer bare på en ting. Snakket dere ikke sammen underveis? UL er jo liksom for DEG ikke for legen. Snakket han ikke om hva dere så på skjermen ? Jeg kjenner at jeg blir litt irritert på han at han har klart å gjennomføre en UL og du sitter igjen med bare ubesvarte spørsmål. Det er jo liksom litt av vitsen at du skal få vite hvordan det står til der inne og få bekreftelse på at alt er ok.

Har forresten lest mange som ikke fikk se at hjertet slo så tidlig, men uansett synes jeg det virker som at legen din ikke setter pasienten sin i sentrum for det som skjer. Kanskje noen andre kan utføre neste ? Uansett må du huske å purre ham skikkelig med spørsmål neste gang.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virket faktisk nesten som han var irritert på meg fordi jeg ikke hadde kommet lenger! og alle spml avfeide han med "om to uker får vi se". Jeg gikk til gynekolog fordi jeg ikke liker fastlegen min, så skikkelig uflaks der jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, sjarmerende fyr. Han har nok sett for mye på Doktor House på NRK1. I følge han lyver alle pasienter. Uansett så vet jo du når du hadde mensen og eggløsning kommer jo en eller annen gang mellom 2 og 3 uker etter det. Jeg synes du skal holde en knapp på dine egen termin så lenge. Etterhvert kommer jo den lille akkurat når den selv vil ;-)

Lykke til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...