Gå til innhold

Hvordan er formen deres jenter?

Anbefalte innlegg

I morgen er jeg 12+ 0 så da skal nyheten fortelles til ALLE jeg kjenner. Vi gleder oss stort til 1 etappe er overstått.

Formen er bra, men plages mye med bekkenet allerede så det er en stor strek i regningen. Får bare lytte til kroppen og ta det mere med ro, men det er ikke alltid like lett når man har en 2 åring i hus.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10732002-hvordan-er-formen-deres-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!! :)

Formen her er helt topp!!! Jeg er 10+4, å har så og si ikke vært plaget med noe. Eneste er at jeg har ømme bryster, vært uggen noen kvelder. men ellers ingenting å klage over. Kan nesten ikke forstå at jeg er gravid. Når man ikke kjenner noe eller er plaget med kvalme osv. Skal til jordmor 14 nov, håper å få høre hjertelyd da!! :) så er det bare å smøre seg med tolvmodighet til 20 des, da blir det ultralyd!! :)

Så heldig du er =)

Jeg har ennå ikke vært hos legen, skal dit i neste uke.

Trodde bare man fikk 1 kontroll før UL (det såt på de nye rettningslinjene på 1 trimester).

Siden du har fått tilme til Ul har du vel vært hos legen? Skal du til mange kontroller før UL 20 desember?

jeg var til fastlegen da jeg var 7+3 uker på vei. Info, blodtrykk, urinprøve og alt det der. Legen som "meldte meg opp" (som han sa) til UL, fikk brev om det 2-3 dager etter. Fikk nr til jordmor og fikk time 14 nov. Jeg får vel høre av henne neste gang jeg skal komme igjen, så jeg er ikke sikker på hvor mange ganger jeg skal på kontroll for UL.

Annonse

I følge legen min på 1. kontroll, skulle jeg ikke på noen flere kontroller før UL. (Minimum 6 uker til) Jeg har søkt om plass på ABC, og får vel ikke svar fra dem før jeg har fått sendt papirene fra fastlegen til dem. Siden jeg ikke får noen papirer før i neste uke, kan jo dette ta litt tid ...

Formen min er kjempe bra. Er nå 11+5, så jeg nærmer meg uke 12. Har vært litt bekymret for om det er noe liv der siden jeg ikke merker noe. Det eneste jeg har merket er at jeg er trøtt og litt ømme bryster. Så jeg har vært veldig heldig. Skal på 1. kontroll hos legen om en uke, spennende. Noen som vet om de kan høre hjertelyd da? Og hvordan de evt. gjør det? Hadde vært så godt å høre lyden siden jeg merker så lite til at jeg er gravid.

Åhhh, dere er så heldige dere som ikke kjenner noe!! Detter er 5. uka jeg er dårlig, i dag kom jeg meg ikke engang ut av senga. Har sovet i hele dag og bare vært dårlig. Eneste lyspunkt er at jeg foreløpig ikke har kasta opp i dag.. Er så dritt lei av å føle meg sånn at det går ut over humøret og dem rundt meg. Og de er dritt lei av å høre på "sutringa" mi, ennå jeg prøver å begrense meg så godt jeg kan. Det er nå jeg tenker - er det virkelig verd det? Er 10 uker på vei, så må nok holde ut noen uker til..

Ellers har jeg vært på en kontroll hos legen, og skal på en kontroll til jordmor før UL i desember. En gang i måneden var det jeg fikk beskjed om.

Jeg har også vært dårlig, kvalm og utrolig sliten, og sykmeldt i 5 uker! Jeg er 10 + 3 nå, og det har bedret seg noe, men kvalmen er der fortsatt og energi er det ikke så mye av. Jeg gleder meg veldig til formen blir bedre, og jeg kan begynne å trene igjen og gå på jobb og leve et litt mer spennende liv enn bare å ligge og sitte i sofaen ;) Nå kan det vel ikke være så lenge til formen blir bra vel!? Håper!!

Jeg har vært ganske bra, ømme bryster, litt kvalm og veldig trøtt i perioder, men akkurat som at det har kommet seg de siste dagene. Håper det bdrer seg nå. er 10+3 i dag jeg også. Har lest at de 8-10 første ukene skal være de verste, håper det stemmer!!

Heisann! Min form har vært veldig bra, men trøtt, ømme bryster & litt småuggen noen kvelder rundt uke 8-10. Er nå 11+2.

Var hos legen i uke 10, og skal tilbake i uke 14. Så er det jordmortime i uke 16-17. Mitt legekontor har et skjema om hvilken uke man skal til lege/jordmor, så det er veldig ok, Skal bestille UL på neste legetime.

Håper jeg får før jul!

Annonse

formen min er helt topp, har tidligere ver litt kvalm innimellom, men nå er formen og humøret på topp. kun litt trøtt når jeg kommer hjem fra jobb, hjelper på men en liten blund på sofaen da. men ellers er allt heilt topp :) føler meg egentli heldig :) så skal ikke klage jeg

er nå i uke 12 :) wihi

Samme her!! Jeg er 10+4 idag og har termin 30.mai. De som ikke kjenner noe er sinnsykt heldige! Jeg ligger kun i senga og har ligget der nå i 3 uker med bøtta ved siden av. Jeg er skikkelig dårlig og orker absolutt ingenting. Ligger å ser i taket for det meste og prøver å bekjempe kvalmen. Har heldigvis fått Postafen nå, sånn at jeg får i meg litt mat. Men noen dager kjennes det ikke ut som medisinen fungerer en gang. Har vært sinnsykt svimmel også og har ikke kunnet se tv, data eller lese noe disse ukene. Nå kan jeg klare å være på datamaskina i noen minutter i slengen uten å bli dårlig, men blir fort veldig sliten. En slik enkel sak som å gå i dusjen må planlegges og jeg må ligge å samle krefter på forhånd. Etterpå er jeg så utslitt at jeg sovner pladask.

Nå er det like før jeg klikker og ber til høyere makter (enda så lite kristen som jeg er, hehe) om at kvalmen må forsvinne snart.

Jeg er superkvalm :-( Det største problemet er at jeg ikke klarer å kaste opp. Det høres kanskje rart ut, men jeg har prøvd å fremprovosere det...hehe. Og det eneste som skjer er en liten brekning. Kvalmen har egentlig bare blitt værre utover i svangerskapet. Nå er jeg 11+2 og har vært kvalm hele helgen. Nå kjennes det ikke ut som at noe hjelper lenger heller. Men jeg håper og tror at det vil gi seg om et par uker da. Trøttheten begynner å avta. Egentlig skal jeg ikke klage, og gjør det heller ikke til de jeg omgås med. Men her inne er det jo rom for å tømme seg litt :)

Syns det er helt greit å få klage litt jeg. For dette er så aldeles ikke noe morsomt. Ligge på ukesvis å være kvalm konstant døgnet rundt....blææææh. Jeg har også det slik at jeg ikke får til å kaste opp, ihvertfall ikke nå lenger. Jeg brekker meg og er usannsynlig kvalm, men det kommer ikke noe annet enn spytt. Går på Postafen nå, hadde ikke sjangs uten. Den tar toppen liksom, men jeg kjenner det godt med den også. Og jeg må bare ikke prøve meg på å sitte oppreist i sofan eller ved bordet, da blir jeg kvalm da! Nei, må ligge hele tida...det er det eneste som holder det nogenlunde stabilt. Trøst deg med at det blir ikke noe bedre av å kaste opp heller. Normalt sett blir det jo det hvis man har omgangsjuke eller noe sånt, men ikke med svangerskapskvalme nei. Like kvalm etter at man har kasta opp også. Så da er det tross alt bedre å ikke kaste opp slik at man ihvertfall får i seg litt næring.

Jeg krysser fingre og tær for at vi som er dårlige nå snart må bli bedre av dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...