Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #1 Skrevet 25. oktober 2007 prøvde å amme litt nå, og nå slapp hun ikke taket! hun spiste i sikkert 10 minutter... svelgte gjorde hun også, så det kom nok litt også! jeg er sååå stolt... er sikkert ikke mange ml'rne hun har fått i seg , men litt var det ihvertfall, og all amming hjelper på produksjonen! var til min tredje behandling hok akupunktør på sykehuset i dag, kanskje det har gitt en effekt? nå skal jeg prøve å amme hver gang før hun får mat, for nå har hun ihvertfall godtatt puppen, og ser ut som om hun får skikkelig tak også!
mayaya Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Saa bra, sauen!! Du er saa tapper som staar paa! Herlig at du faar igjen for innsatsen! :-)
trollet66 Skrevet 25. oktober 2007 #4 Skrevet 25. oktober 2007 Du er bare så utrolig tapper!!!! Heia stå på!!!
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #5 Skrevet 25. oktober 2007 tusen takk! Ammet henne litt nå i dag morges også, gikk helt greit... Ga henne litt mme først siden hun var så sulten og jeg har så lite melk... så hun ikke skulle bli hysterisk for at det ikke kom noe=) skal bytte ut smokken med pupp så ofte som mulig nå, og håååpe på at det øker produksjonen. og så tror jeg at jeg kutter litt ned på pumpingen også, er så utrolig slitsomt og tror det spiller inn på produksjonen også. Merker at det kommer mer når jeg ammer. sitter der og er sååå stolt og glad, og da kommer vel melken lettere også=) dette her SKAL jeg få til... nå når hun har vendt seg skikkelig til sugingen skal jeg bytte flasken ut med hjelpebryst så går det seg kanskje til etterhvert... uff, hun må jo bli heeelt forvirret av dette da, flaske og pupp og hjelpebryst om hverandre... men driver jo og fingermater nå da, kanskje det har hjulpet til på at hun skal ta puppen lettere. dette er såååå kjekt! endelig etter 7 uker har hun godtatt puppen... Så var det bare å få opp produksjonen til et rimelig nivå så kanskje jeg kan amme en del! de sier jo på ammepoliklinikken at jeg nok aldri kommer til å klare å fullamme denne gangen og det er jo litt kjipt men kanskje jeg kan klare å få ammet en del... håper det løsner nå!
Karabimbi Skrevet 25. oktober 2007 #6 Skrevet 25. oktober 2007 Hei! Så flott. Tror det vil gå bedre og bedre nå som du slapper av. Tenkte det ville være litt inspirerernde å høre min historie. Jeg startet også å amme min førstefødte sent, da han var 8 uker gammel. Hadde slitt med sår som ikke grodde til da og måtte ha to antibiotikakurer. For å få sårene til å gro måtte jeg la puppene hvile og pumpet og håndmelket til han var 8 uker. Det var ikke mye så kom ut så lilegutt fikk hovedsaklig mme de første 3 -4 månedene. Men jeg gjorde som deg. Ammet før hvert flaskemåltid og litt innimellom. (Husk at babyen får omtrent like mye antistoffer fra deg selv om du foreløpig har lite morsmel!. De er bare mer konsentret.) Jeg syntes det var veldig greit å delamme.Sønnen min var alltid godt og mett samtidig som han fikk det gode fra morsmelken. Begynte med grøt da han var 4 mnd og da han var ca 5 mnd kunne jeg kutte ut mme. Han fikk kun pupp og grøt+frukt+middag. Han ble ammet til han var 1,5 år Hadde aldri trodd det da jeg satt der og gråt i starten. Sitter nå her med barn nummer to på 3 mnd som jeg begynte å fullamme da hun var 6 uker etter en del startvansker. Syns faktsik det er mere slitsomt enn å delamme, for hun vil ha mat hver 1 - 1,5 time og jeg bekymrer meg en del fordi jeg er usikker på om hun får nok mat. Lykke til videre! Håper du får tid til annet enn bare puppejobbing. Morsmelk er bra uansett om det er lite eller mye. Syns det er så synd at mange av oss skal føle oss mislykkede fordi vi ikke får til. Tross alt har vi jo klart å sette et vidudnderlig lite barn til verden! Det er det ikke alle som klarer. Amming er ikke det som avgjør om du er en god mor eller et godt menneske. Det ligger ikke i puppene men i hjertet!
Gjest Skrevet 25. oktober 2007 #7 Skrevet 25. oktober 2007 tusen takk for kjempeinspirerende svar! dette skal jeg klare!
Expat Skrevet 25. oktober 2007 #8 Skrevet 25. oktober 2007 Hei sauen! Den følelsen du får i magen når du ser at dette går, at det kommer melk, denne "jippi, hurra" følelsen. Den kan du forsøke å fremkalle (tenke på) når du evt pumper også. Det er disse dryppene av det (noen kaller lykke?) som setter i gang utdrivingen! Lukk øya, rull bakover og ned skulderbladene og tenk jippi, dette går endelig flott! Da strømmer melka, ihvertfall refleksen...
Snøjente og lille Erik :) Skrevet 25. oktober 2007 #9 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg må bare si Sauen at jeg synes du har vært så utrolig flink å stå på jeg. Beundrer deg ditt enorme pågangsmot når det gjelder ammingen og håper inderlig at det skal gå din vei nå God klem
Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #10 Skrevet 26. oktober 2007 Ååå, snuppa så flink du er!! Fikk en liten tåre i øyekroken nå... du har så veldig fortjent å lykkes! (Fikk nesten lyst til å gjøre et nytt forsøk selv jeg!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå