Gå til innhold

Vil noen merke d?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vil noen jeg kjenne finne ut om jeg tar abort? Kjæresten foreks? Jeg er ikke klar for barn ennå, men han er. Viss jeg sier at jeg er gravid så VIL han beholde det, og klikke på meg når jeg sier at jeg vil ta abort. SÅ: Kan han finne ut sendere at jeg har tatt abort??? (Føler meg rimelig stygg nå, men er fortvilet!!)

Fortsetter under...

Nei, jeg tror ikke det.

Legen din og de som evt. utfører aborten for deg på sykehuset har Taushetsplikt! Kjæresten din kan som sagt ikke finne ut av dette dersom ikke noen forteller han det, og det er jo kun opp til deg. Det er din kropp, din avgjørelse.

Men du må også tenke over hva du evt. oppgir som årsak til skole/jobb osv. dersom du blir borte noen dager, du blir sikkert sykemeldt i 3 dager. Det er ikke en enkel avgjørelse du har tatt eller skal ta. Tenk deg godt om så du ikke angrer i ettertid.Lykke til ,ønsker deg alt godt

:->

Kjæresten vil kanskje reagere hvis du blør i 2-3 uker og ikke kan ha sex så lenge du blør..? Det er jo et åpent sår i livmoren som gjør at man er mottakelig for infeksjoner. Man kan ikke bade i badekar, bruke tampong, svømme i svømmebasseng, eller ha sex så lenge man blør. Og helst ikke de første 3 ukene. Men hvis du klarer å la være alt det uten at noen reagerer på det så vil det være vanskelig for noen å merke det.

huff.... føler meg VIRKELIG dum dersom jeg gjør dette bak ryggen til typen, grunnen til at jeg også vurdere abort er at forholdet ikke er på topp og jeg er betatt av en annen...:( Har både lyst og ikke lyst å gjøre det slutt... Hva ville dere gjort i en slit situasjon? Å ta abort er jo noe jeg IKKE ønsker, men vanskelig å la ver å tenke på d når situasjonen er som den er...:/

Vil ikke råde deg til verken det ene eller det andre. Dette er en kjempe vanskeilig siyuasjon - og det er dessverre bare du selv som kan avgjøre hva som er riktig for deg. Eneste jeg ber deg tenke på, er at du må ta i betraktning at du er full av hormoner, og kanskje kan handle ut i fra disse ...

Men til spørsmålet ditt så vil jeg si at nei, dersom du selv klarer å skjule det, så kan vel egentlig ingen andre merke det. Dersom du velger medisinsk abort kan det bli vanskelig. Her kan det være både sterke smerter og store blødninger - noe som jeg vil tro at er vanskelig å skjule for en du bor(?) sammen med.

Velger du kirurgisk - og alt går bra, så får du en enklere situasjon. Lite eller ingen blødning, kjapt unnagjort på sykehuset og få eller ingen smerter i etterkant.

Det som kan bli verre å forklare er at du ikke kan ha sex på noen uker ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...