Gå til innhold

Smerter i høyre nyrelosje

thea83

Anbefalte innlegg

Har nettopp kommet hjem fra KK etter noen dagers innleggelse. Får sterke smerter i høyre nyrelosje (der hvor nyren ligger) når jeg ligger i sengen og når jeg går eller står. Urinlederen er svakt dillatert (utvidet). Har vært på masse undersøkelser men alle prøver viser at alt er normalt og ungen har det tipp topp. En lege mistenkte både gallestein og nyrestein og ville legge inn en slange opp i nyren og dope meg ned på Ketorax. Dette nektet jeg ettersom urologen tidligere sa at det ikke var tegn til noen stein og at sette inn noe som helst kirurgisk ville være helt på tryne.

Konklusjonen på hva som feiler meg ble til slutt at det er babyen og livmoren som presser slik at urinen må presse seg ned fra nyren ned i blæren. Det de kan gjøre mot dette er å gi meg smertestillende men ellers ikke noe annet. Fikk beskjed om at det kan gå over av seg selv etterhvert som babyen vokser og livmoren flytter seg men at jeg kanskje må ha det slik resten av svangerskapet. I perioder er smertene så intense at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Blir helt gal, kan ikke gjøre noe annet enn å sitte rett opp og ned. Noen andre som har opplevd dette? Erfaringer?

Fortsetter under...

Hei

jeg satt å såg igjennom debattene idag for å kanskje finne noen med dine erfaringer. Jeg har en samboer som for øyeblikket er innlagd på sykehus med akkurat de samme symptomene. Først sa legen at dette såg ut som nyrebekkenbetendelse og nyrestein. igår (en uke etter innleggelse) ble plutselig legene uenige om hva dette kunne være.. frustrerende..!!

De sier til meg hver dag at barnet har det bra, men som en vordende far er jeg bekymret for både mor og barnet i magen. Fikk du noen prognose om hvor lang tid dette ville ta ? Samboeren min fikk dette torsdag for en uke siden og ble innlagd. Vi får lite med svar og blir faktisk ikke prioritert med legevisitt,fordi hver dag er det noe som dukker opp akutt på sykehuset.

Det gjør meg litt letttere å se at flere har desse erfaringene, det viser seg etter en del undersøkelser jeg har gjort at mange har hatt akkurat dette, og at det på ingen måte vil føre til noen fare hos barnet..

men nattesøvenen er vekk uansett :/

ønsker deg lykke til, håper det snart går over for både deg og oss .

Heihei.

Jeg har fått beskjed om at jeg bare får ta det med ro og håpe at det går over. Legene kan ikke vite om noe vil flytte seg så i verste fall må jeg gå slik i tre mnd....uff...

Jeg har hatt det sånn i to uker nå og smertene har økt mer enn de har avtatt så har liten tro på at det plutselig går over. Fikk beskjed om at dersom det blir alt for ille får jeg ta kontakt igjen for ny innleggelse og runde med smertestillende. Men vil helst la vær å ta medikamenter så jeg prøver å holde ut så godt jeg klarer.

Babyen vår har det heldivis bra og jeg kjenner masse liv så da får jeg stole på at dette er ufarlig og krysse fingrer for at det blir bedre.

God bedring til din kjære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...