Gå til innhold

Hva er det vi ikke skal spise når vi ammer?

Anbefalte innlegg

Husker løk og kål, men var det noe mer?

Snuppa her fikk sinnsyke magesmerter og masse luft her for noen dager siden, og da hadde jeg spist masse lakris kvelden før... Tror kanskje det hadde noe med det å gjøre... :o/

Hun skreik i 5 timer!! Huff... Prompet og spydde masse. Stakkars...

Fortsetter under...

Fikk beskjed på helsestasjonen at jeg kunne spise alt... Men husker fra sist jeg ammet at snuppa reagerte på brus og melkeprodukter... Tror man bare må prøve seg frem. I ditt tilfelle hadde jeg sikkert kuttet ut lakris, det er jo ikke verdt å ta sjansen på noe annet?

Jeg har hørt at man ikke skal spise erter......og være forsiktig med epler og druer.......fordi det kan gi luft.

Har også hørt man skal unngå mat som gir deg selv luft i magen, fordi da vil babyen også få det.

Men.....jeg har ikke vitenskapelige beviser på dette akkurat :-)

Lakris påvirker vår egen mage, så det kan sikkert påvirke babyen også, hvis man spiser mye av det. Jeg tror alt i moderate mengder skal gå bra.

Hei!! Jeg gikk på en skikkelig smell når det gjaldt det :-) Fikk også beskjed om å spise alt MEN fersk gjærbakst er IKKE stas!!! Heller ikke rugknekkebrød.... Det kom jeg jo selvfølgelig på ALTFOR sent :-) Det var ikke godt å se hun krøket seg og hadde vondt i magen. Har brukt minifom og det funket på oss.

Se på kjerringråd sidene under kolikk, der fikk jeg en del tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...