Gå til innhold

Gravidbukser, noen flere??

Anbefalte innlegg

Hei, det heter seg at jeg skal være i 9. uke i morgen med dette reknesystemet vistnok, men ser ut som jeg er 4 mnd på vei. Har allerede måttet gå til innkjøp i gravidebukser. Finnes ikke en eneste bukse i skapet som passer over magen lenger. er jo litt tidlig da den lille så vidt har passert cm'eren nå... Hallo en cm er ikke stort altså..hehe..men helt utrolig at det skal utgjøre slik forskjell på buksebruken..c",) Og jeg tenker hvor skal dette ende...hehehehe..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10730155-gravidbukser-noen-flere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe...ikke sant??har samme problemet selv...men buksene mine går under magen og ikke over,så har heller laaange gensre...er i 7ende uke jeg men ser også ut som at jeg skulle være i fjerde måned...

men de sier jo at man kan bare være oppblåst...håper det er noe i det slik at den forsvinner snart...hvis ikke frykter jeg på hvordan det skal gå...

samme her... magen er blitt større. Men kan jo ikke være fordi man er gravid, sånn dirkte? jeg tenker det er fordi jeg har masse matlyst og ikke orker noe etter kl to på ettermiddagen... men sliter med buksene, særlig når jeg skal sitte, ser ikke så stilig ut når magen henger over, ikke særlig deilig heller at buksa gnager seg inn i magen. Er 8 uker på vei og har lagt på meg to kilo.. hvordan skal dette ende?!

Selvfølgelig er det fordi vi er gravide, men riktig nok ike pga livmor, men hormoner som får kroppen til å ese ut:) For at dere kan se at det er noen som ser "verre" ut enn dere:), kan jeg fortelle at jeg bruker normalt 40/42 i str, så ser ganske "midt på treet"-ut i str normalt. Jeg er nå 5+5, men måtte byte ut buksene med gravid-bukser for en uke siden!!! Og jeg har spist normalt. Men magen er stor, sammenligner med bilder fra graviditeten med sønnen min, og er like stor som i 5 mnd!!! Magen er stram og henger ikke. Synes det er litt teit at den kom så fort, folk må jo tro jeg dytter den ut med vilje, men det gjør jeg altså ikke:) Så skal heller nyte den! Har ultralyd om fjorten dager, så er veldig spent på det, siden jeg mistet i mai... Håper bare på å få se ett lite hjerte... Kanskje flere...?? ;) Uansett, kos dere med magen!

Jeg starter på min 6. uke i dag og har est både "ut" og "inn". Var voldsomt oppblåst i forrige uke og følte at det lyste gravid av hele meg (er ganske tynn til vanlig). Men nå er jeg mer "normal" igjen. Uansett får jeg fullstendig hetta hvis noe strammer over magen. Var sånn de forrige gangene også.Blir lett uvel og kvalm når jeg går med de vanlige buksene mine. Det hender jeg tar "strikketrikset". Åpner øverste knapp og holder igjen med strikk, så kan jeg bruke de vanlige buksene lengre. Selvfølgelig en forutsetning med dekkende gensere for å gjøre dette...

Annonse

Henger meg på resten av dere...åååå så godt det er flere som har fått litt mere på magen.

Jeg har mistet flere ganger og vil derfor helst vente til de magiske 12 uker med å si det til noen, men puhhhh... som buksene strammer. Er jo helt pyton, selv om de sier en får fortere mage med nr to, hadde jeg ikke tenkt såå fort da. Er 7 uker på vei..

Gleder meg til jeg kan ta frem gravidbuksene for det er jo en salig befrielse..

Men du så flotte vi er... Og bedre skal vi blir!

Hei hei

Jeg har ikke kjøpt meg gravid bukser enda, men vurderer det.

Magen er litt noe strammere... jeg er ganske tynn fra før, det syns jo ikke så godt, emn jeg føler det er ubehagelig å ha bukser som strammer. Og det gjør snart alle buksene!

Moren min sa i går at magen min har poppet ut, måtte le av henne da, svarte bare at det var gass og god mat hihi

Tror vi vi er litt mere disponerte for fort stor mage når man har flere svangerskap bak oss.... Hehe.. ja mine barn har fortalt på skolen at babyen er like stor som negelen..hehe.. og har tusen spørsmål om dette... Kjøpte en bok i går som heter " Et barn blir til" som barna kan sitte å se i.. der er det fine bilder av hele prosessen som skjer inni magen vår med babyen...

Annonse

Nå har nettopp jeg også kjøpt mammabukse :-) Siden jeg bare er i 10ende uke turde jeg ikke kjøpe, men etter å ha lest her så gikk jeg i gang. Det er så vondt med de stramme buksene, og magen er allerede stor min også. Takk for hjelpen.. hehehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...