Gå til innhold

Når ble deres barn testet for allergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil så gjerne ha testet lillegull for allergi, siden halve slekta har allergi og eksem, men legen vil ikke gjøre det. Jeg tror han reagerer på f.eks. melk og egg, men legen mener at han er for liten, og at det dermed ikke er noen vits i å teste. Lillegull har atopisk eksem, men det eneste legen gjør er å skrive resept på en kortisonkrem. Føler oss litt masete og krevende, men hva er egentlig vanlig?

Og når i alle dager er det hensiktsmessig å teste barn for allergi?

Snart hypokondermor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn kan da testes for alergier når det er ting som tyder på at det kan være noe i veien.

Lillegutt ble testet da han var nesten 14 mnd. Men da var han alvorlig underernært pga at han ikke klarte å holde på noe mat.

Skrevet

Gutten vår ble testet da han var 6 mnd. Da hadde han hatt ett kraftig allergisk anfall. Reagerer på egg og melk. Han har også atopisk eksem. Spør om du kan få bli henvist til hudlege også, det fikk vi, og syntes det var veldig greit. Fikk da mye informasjon og god hjelp.

Skrevet

Her hadde vi mistanke fra snuppa var noen uker gammel, men fikk beskjed om at "alt" er normalt sålenge de kun får morsmelk.. Ble ikke testet før hun var nærmere 1,5 år, og det var kun fordi jeg byttet fastlege på henne og bestilte time spesifikt for allergi-test!

Man føler seg masete og kravstor, men det må man tydeligvis for det er altfor mange leger som går rundt og tror de vet det beste for ungene våre!! Fikk jo svar på at hun hadde egg og melk-allergi, og har sannsynligvis også hatt allergi for morsmelken og..

Lykke til

Skrevet

Hvor gammel er han? vi hadde mistanke fra han var 2 mnd, fikk beskjed om å teste litt selv - og jeg merket fort at når jeg sluttet å spise ALT som inneholdt egg ble huden helt fin!!! En pannekake, så kom eksemen igjen. Han ble testet 10 mnd gammel og slo kraftig ut på egg og litt på nøtter.

Bør iallefall testes før 15 mnd alder, fordi MMR vaksinen er basert på egg. Vi fikk ikke lov å ta den på helsestasjonen og ble henvist til sykehuset. Der tok barnelegen ny test både på egg og på vaksinen for å se på utslaget før han ga vaksinen. Betryggende. Noen få reagerer på vaksinen.

Spør helsestasjonen om hjelp eller ta kontakt med nærmeste barnelege og rådfør deg der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...