fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 i dag la jeg merke til at min datter på 2mnd har en liten pute på toppen av bahodet, som ikke har vært der før. virker som det har sammlet seg væske der... blir jo litt bekymret. er det noen som erfaring med dette? er det farlig, eller noe??? er min første s¨har ikke mye peiling. kommer dra til helsesøsteren i mirgen, men vil gjerne ha svar som kan roe ned om mulig:)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Er d det myke der kraniet ikke har vokst sammen du mener I så tilfelle har alle babyer det...
fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2007 nei, er ikke det jeg mener, for kraniet hennes er nesten vokst sammen. husker legen var så forbauset over dette på 6ukers kontrollen...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 trodde ikke det var så bra at kraniet vokste for fort sammen, sier ikke dette for å bekymre deg, hvis legen ikke sa noe, har det jo ikke noe å si.. Tror jeg ville dratt til lege hvis babyen har en væske ansamling på hodet, for sikkerhets skyld
fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2007 drar til lege og helsesøster i morgen uansett.. ville bare se om noen kanskje viste her og først.. ikke vet jeg. men han sa til helsesøsteren sånn: jøss, sjekk her da, her er det jo nesten helt grodd... også var han veldig forbauset over hennes evne til å fokusere og holde hodet... uansett, s¨å håper jeg bare noen kanskje kunne berolige meg, for det synes jo godt faktisk og kommet først nå og er litt skummelt syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Har ikke hørt om det. Men, at kraniet nesten har vokst sammen var vel ikke helt heldig, jeg ville sjekket opp det i morgen. Kanskje det har en sammenheng??
fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 24. oktober 2007 hvorfor er ikke det bra? virker ikke på legen som sjekket henne at det var noe galt da. ville ikke legen sagt noe da???
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #10 Skrevet 25. oktober 2007 Dersom det hadde vært noe å bekymre seg for ville sikkert legen ha sagt noe, men ta en sjekk for det er ikke normalt med væskeansamlinger i hodet slik du beskriver. Normalt så lukker den store fontanellen seg helt når barnet er mellom 18 og 24 mnd, (de andre rundt 1 års alderen)årsaken til at det ikke er heldig at det lukker seg for fort er jo at "hjernen vokser" (enkelt forklart) og at man da kan oppleve deformasjon, men dette er jo kjempesjelden.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 Heisann! Dette er ikke noe vi bør sitte å synse om her. Jeg tenker to ting: Hva den ene legen sa, hvorfor han sa de etc, betyr INGENTING. Skaff deg henvisning til barneavdeling, eller gå til en annen lege som du vet er faglig dyktig. Jeg ville ikke gitt meg før jeg fikk en fullgod forklaring på dette, fra en barnespesialist. Ingen helsesøster eller slumsete allmennlege er tilstrekkelig her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå