Gå til innhold

Ammoniakk


ie28

Anbefalte innlegg

Noen som vet om man bør være ekstra forsiktig i forhold til farging av hår i 1.tri? Vet man bør holde seg unna maling etc - lurer på om det gjelder ammoniakk-lukten som er i hårfarging???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei, jeg er frisør og vet at det ikke er skadelig å farge håret når man er gravid i det hele tatt... det eneste jeg vet man skal holde seg litt unna er å få bleking helt i bunnen og helst ikke få blekingdunsten i ansiktet. det er veldig ubehagelig og ikke sikker på om det er farlig, men ville unngått det uansett. nå skal det også være sagt at hjemmefarging er mer kjemikalier i enn i frisørfarger så ville jo anbefale å gjøre det på en salong. i tillegg har du mer hormoner i systemet så en farging kan slå ut feil, (ikke bli som du forventet) så da er det jo mer lurt å ta det på en salong der de gjør alt for å få fikset det hvis det går feil.

håper du ble litt klokere:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fargen slå ut feil pga hormonene??

Jeg skal til frisør om et par uker, må vel ikke opplyse om at jeg er gravid vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...er også frisør, og jeg er ikke enig i at det er ufarlig og farge håret når man er gravid! Er ganske mange skumle stoffer i farger, blant annet benzen typer som er kreftfremkallende, recorsinol og ppt som er allergi fremkallende, og man har ikke forsket nok på dette syns jeg! Jeg hadde heller stripet håret uten og få det inntil hodebunnen og brukt ammoniakk fri farge og bleking, de fleste frisører har dette tilgjengelig i salongen! Jeg har jobbet i en del år og sett flere allergiske reaksjoner på farge! Jeg kommer heller ikke til og jobbe med farging når jeg blir gravid, det er påvist at frisører får oftere barn med astma.

Men er mye forskjellige meninger om dette, jeg hadde prøvd og begrense det ihvertfall! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da har jeg fått to ulike tilbakemeldinger. Jeg skal forhøre meg litt med frisøren min når jeg har time. Takk for tilbakemelding =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...