Gå til innhold

Hysteroskopi!!

Oliver`s Mamma

Anbefalte innlegg

Var til legen for 2 uker siden, og det ble bestemt at jeg skulle te hysteroskopi for de trur jeg har en skillevegg i livmora..Hva erfaringer har dere med venteliste på denne undersøkelsen?? jeg er allerede utålmodig, og vil begynne prøvingen snart...Legen snakket også om at jeg måtte gå med spiral vist de fjernet skilleveggen, noen med erfaringer rundt dette??

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

ja jeg har hatt hjerteformet livmor med skillevegg..dyp skillevegg, mistet 3 ganger og fikk operere livmoren med lacer..to operasjoner og ble gravid fort..men har ikke noe solskinns historie etter det, hehe, mistet igjen for 4 gang..,en vet de kan fikse skillevegg, og mange blir gravdid og får en søt liten baby..ventelisten kan være lang.., men det svarer seg å stå på litt selv, :-) mase mener jeg:-) lykke til, og håper det ordner seg fort, vet hvordan det er å måtte vente ja:-)

Huff...så de kan liksom ikke si at den skilleveggen gjør underverket om de tar han bort heller da..!!! Hvordan fant de ut at du hadde skillevegg..??har nærmlig vert på innvendig ul, og livmorundersøkelse hvor de fylte den med saltvann- men var enda ikke 100% sikker på at det var noe vegg der!!! Har du fått oppfølging ved siste svangerskap?? Om vi skulle bli gravid igjen- sa legen at vi ville få oppfølging med ul- og så kunne jeg få sprøyter som gjorde at livmora ikke støtet fra seg fosteret!!!

Det er frustrerende med ventetid, men skulle vi som sagt bli gravid i ventetida, får vi jo oppfølging!!!

Har du noen unger fra før av "fest del lille spire"???

såg veldig tydelig skilleveggen med ul innvendig..men eg hadde 2 cm tykk vegg som gikk helt ned, hadde da to kammere i livmoren , og fosteret ble støtet ut pga plassen..har ingen barn nei, men mor skal jeg bli:-) vi gir oss ikke, prøver igjen med full utredning..har fått oppfølging av sykehuset siden de opererte meg, så det har vært fint..men hjelper ikke mye når vi mister alikevel..vi må bare innfinne oss i at vi må gå den harde veien, :-) håper de finner ut mer med deg, når skal du inn???de kan ikke ta den helt bort, pga de tørr ikke kutte helt opp, fordi da kan de gå gjennom og lage hull i livmoren om de forstår.., hva sier de om deg+??

Slik jeg forstod det- var det ikke en vegg som delte hele livmora- tror heller det var en slik vegg i enden, som "laget den til en hjerteformet livmor":som legen sa...Jeg var gjennom utskrapning etter ma, men fikk infeksjon etter operasjonen, og måtte gjennom ein ny- da såg de også et hul i livmora, men som hadde grodd igjen (ikke vet jeg om dette hulet..:) De skulle utføre hysteroskpoi, og svi bort det de fant (vist det var noe der)..Men som sagt er det laaang ventetid..så blir jeg gravid i mellomtiden, så håpe jeg på bra oppfølging!!! Har du fått tilbud om å ta noen sprøyter og medisiner (som vil holde bedre på fosteret) under svangerskapene???

forsår ikke hvorfor det var sånn ventetid, jeg mistet i uke 16 i mars, og fikk operere 19. juni, men måtte inn på ny operasjon 23. august pga det hadde voskt litt sammen enkelte plasser, så de fin pusset bare i august..men jeg gjorde det i stavanger på sykehuset, hvor skal de gjøre dette?? husk at du har fritt sykehus valg i norge, og vet at bergen er veldig raske...har ikke fått tilbud om noe, skal inn på tirsdag på ul kontroll, og skal da forlnage litt av hvert..vil ha crisone, og andre ting ja:-)

Annonse

Hører til helsenord- så det står ca 16 uker ventetid- men synst det er leeenge jeg da..Rart du ikke måtte gå med spiral etter operasjonen, slik at det ikke sku vokse sammen- så hadde du kanskje sluppe unna siste operasjonen!!!IEtter utskrapinga var det egentlig ikke snakk om noe hysteroskopi- men siden jeg fikk infeskjon, så skulle jeg få det!! Jeg ser jo at for din del har ikkje operasjonen vore til stor hjelp...men for mange som sliter med å bli gravid, har de fått det lettere til etter operasjonen..Prob. mitt er ikke å bli gravid, men å holde på fosteret:( så jeg skal forslå all med. og sprøyter med legen om jeg blir gravid igjen..:) er sykepleier i tillegg, så kanskje han vil høre på meg:):) Jeg skal også fortelle legen at jeg vil ha crisone- det er verdt å prøve det meste..Har hørt snakk om dette "babyklisteret"- så lure på om jeg skal bestille..Har du prøvdt det??

Fikk du beskjed om å avvente å bli gravid mens du ventet på hysteroskopi??

Okey- men hvor såg de denne veggen? var det på innvendig ul?? eller måtte det andre undersøkelser til??

Babyklister er vist brukt som et homøpati middel i danmark, ved kunstig befruktning. Det skal ligge en bruksanvisning her en plass..se under babyklister e.l..vurdere å kjøpe det- prøver som sagt alt, og har alltid hatt en tru på homøpati middler..:)

heisann..de såg veggen ved innvendig ul ja.., tredimensjonal--:-) håper de finner ut hva de kan gjøre hos deg, vet det er vondt og måtte vente og at råd og tips på en måte er tomme ord..husker så godt at når andre sa at "nå kan dere ta det me ro en stund og ikke prøve på en stund" " dere er o så unge" osv...var bare vondt og frustrerende, men nå ser jeg det klarere, vi er spesielle, vi må gjennom en lang og hard vei for å nå samme målet som alle andre, å få en liten baby..:-) men vi er innefor habituell abort og dette skal vi greie...tømte meg visst helt her jeg:-) du må legge inn hva som skjer ang. prossessen din fremover, kos og dele erfaringer:-) er på en måte litt i samme båt.., ønsker dere lykke til, og håper på det beste:-) klem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...