vibsy Skrevet 24. oktober 2007 #1 Del Skrevet 24. oktober 2007 Noen som kan spille inn? Min første gutt ble født bare med litt lystgass. Det gjorde jo ikke smertefritt, men det tror jeg det gjør uansett, og det føltes veldig bra. Lurer på om jeg skal velge ABC med nr 2, eller om jeg skal gjøre det samme som sist bare. Er det noen som har meninger om dette hadde det vært fint å høre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10727808-abc-med-nr-2-etter-vellykket-f%C3%B8rste-f%C3%B8dsel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
HappyHappy Skrevet 25. oktober 2007 #2 Del Skrevet 25. oktober 2007 Fødte min første på vanlig avdeling, grei fødsel uten smertelindring, men ikke helt som jeg skulle ønske ift stilling under selve utdrivningen. Jordmor ville bare ha meg i den stilling hun var komfortabel med. Nr to kom på ABC. Jeg fødte i badekar og det var helt fantastisk skjønt, selv om det jo selvfølgelig gjorde dritvondt. Føler at riene ble bedre i badekaret samtidig som jeg fikk slappet så godt av i mellom riene. I tillegg sies det jo at mellomkjøttet blir mykere så det er mindre sjans for rifter. På de vanlig avdelingene på Ullevål tror jeg du må ut av badekaret når du får pressrier. 10 ville hester hadde ikke fått meg ut av badekaret! Under min fødsel var samme jordmor tilstede hele tiden, da jeg fødte innenfor ett vaktskifte. Hun satt rolig i en stol og pratet med meg eller var stille når jeg følte behov for det. Rommene er store, det er en herlig rolig, avdempet, avslappende stemning der, føler ikke at du er på et sykehus i det hele tatt. Barseloppholdet er på samme sted, med flott og stort rom m dobbeltseng og eget bad!!! De er tilgjengelige og stikker innom for å høre hvordan det går. I tillegg er jo hele svangerskapsoppfølgingen der, og det er også veldig hyggelig for da får du hilse på alle jordmødrene som jobber der. Så ABC anbefaler jeg sterkt. Men sklulle jeg født en gang til så hadde jeg valgt nyoppstartede Føderiket, for der tror jeg svangerskapsomsorgen er enda bedre, og fødselen like bra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10727808-abc-med-nr-2-etter-vellykket-f%C3%B8rste-f%C3%B8dsel/#findComment-10736182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2007 #3 Del Skrevet 26. oktober 2007 Det er litt morsomt, jeg kunne ha skrevet akkurat det samme som du HappyHappy. At den første ble født på vanlig avdeling og jeg fikk ikke være i den stillingen jeg var mest komfortael med. Brukte også litt lystgass, men den gjorde meg bare litt svimmel og rar, så savnet det ikke i det hele tatt da jeg søkte meg inn i ABC med nr to. Og angrer det ikke! Deilig å bestemme selv hvordan jeg vil føde og føle at jeg kan lytte på kroppen min, ikke jordmors kropp og hvordan er mest komfortabel "jobbstilling" for henne. Anbefaler ABC!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10727808-abc-med-nr-2-etter-vellykket-f%C3%B8rste-f%C3%B8dsel/#findComment-10745079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå