steinbukkjente '85:) Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 skreiv først et innlegg på 'bli gravid', men så fant jeg denne siden. Da kan jeg spørre her og! Min søster går på pergotime tabeletter, har gjort dette en stund nå. Det jeg lurer på er om det er noen her som har opplevd at det er arvelig? Er redd for at jeg skal ha same problem. Har bare prøvd i 4 mnd å bli gravid da, men jeg burde kanskje sjekka meg? Va mener dere?
vestlandsjento Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Heisann:) Er ikkje sikker på om PCOS er arvelig. Mulig det. Men har du regelmessig mensturasjon? Har du evt andre symptomer? Dersom du ikkje har symptomer på PCOS ville eg ikkje ha sjekka meg enda. Det er jo vanlig for "friske" å prøve eit år, eller kanskje meir. Eg trur at dersom ein stresser for masse med å bli gravid, kan gjere det vanskelig. Men er du veldig bekymra så kan du jo oppsøke lege for å ta hormonprøver og ultralyd. Lykke til:)
lindynatt Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Hei man mener pcos er arvelig, ja. Men søsteren min ble gravid lett med begge to.. selv om lege en gang mente hun ahdde et snev av pcos. Mens jeg aldri ble graivd.
C_line har gutt +jenteimagen Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Pcos ligger nok i genene våre til en viss grad... noen familier er vel mere "angrepet" enn andre... legen min sa det var arvelig - å både jeg å lillesøster har det! er jo ikke nå galt i å få seg sjekka med en undersøkelse å blodprøver... det gjør jo fastlegen!! (min gjorde det!)
steinbukkjente '85:) Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. oktober 2007 takk for svar:) ja, jeg har hatt mens regelmessig fra jeg slutta på p-pilla, men den varer bare i 2-3 dager og blør ikke så mye. Men slik har det egentlig alltid vert. Så har jeg en syklus på mellom 35- 40 dager! Ikke helt normalt men.. skal ha den i disse dager, og den er ikke kommet enda, så krysser fingrene for at det kanskje skjer noe i magen min;) jeg får ha litt mer tolmodighet før jeg skjekker om jeg har pcos...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå