Gå til innhold

Tur til Gran Canaria i 1. tr.?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har reist/skal reise på tur til varmen i 1.tr.? (Eller skal man liksom vente til 2.tr.?)

 

Gikk det bra?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var i Thailand i 17 dager fra uke 8. Det gikk veldig bra. Naturlig nog slo forsvarsmekanismen i kroppen inn og gjorde at jeg ikke hade aprit på annet en bacon, pommes frites m ketsjup, pasta m tomatsås och pizza. Ble en litt trist matopplevelse men ellers var turen helt super. Var nesten ikke kvalm i det hele tatt, kun når jeg gikk forbi restauranger med rå fisk på is på fortauet.

 

Spurte min lege om det var trygt å reise og sa at det ikke var noen større forskjell på å være borte enn å være hjemme (så lenge vi ikke skulle inn i jungelen). Var litt nervøs før vi dro, for å abortere, men tenkte bare at skjer det så skjer det og da spiller det ingen rolle om jeg er hjemme eller borte - finnes sikkert bra leger i Thailand også om jeg trengte hjelp. Men det trengte ikke jeg. Allt gikk helt fint og jeg hadde en superdeilig ferie. Perfekt å slappe av i begynnelsen av svangerskapet, tror det går bedre da.

 

Så jeg tror helt klart du kan dra, men det må føles riktig for deg slik at du klarer å ta det rolig og nyte ferien.

 

God tur ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal til Gran Canaria i jula.. da er vi ca i uke 12 eller noe sånt.. har ikke regna så mye på det..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med hun over...du kan nok bare slappe av og reise..skulle du føle deg usikker så er det ikke værre enn å stikke innom legen din en liten tur før du drar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er utvekslingsstudent i Spania frem til jul.. når jeg kommer hjem kommer jeg til å være rundt 20 uker. Det skal gå bra, er i kontakt med et bra helsevesen her nede, de har mye kunnskap i spania. Norge har faktisk dobbelt så mange dødsfall ved fødselen i forhold til spania. Ikke bekymre deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke dratt til utlandet, og i hvertfall ikke 1.trimester. Det er så mange sykdommer som finnes i utlandet i forhold til i Norge. Men det går bra for mange, selvfølgelig. Så det blir jo opp til en selv. Men hvis du er nøye med maten, og tar dine forholdsregler der går det nok bra:) Ikke drikk vannet, ellers følg vanlige mattips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stikker innom fra 2. trimester, hehe.

 

Jeg var i syden da jeg var 10 uker på vei, dette var midt på sommeren, så det var VELDIG varmt der. Man skal være veldig forsiktig med å ikke bli smittet av toxoplasmose, så jeg spise ikke kjøtt der, og tok IKKE på noen dyr!!

 

Men for å være helt ærlig, så var reisen bortkastet, fordi jeg ble veldig varm, noe som igjen førte til at jeg ble kvalm (var den eneste uken så langt i svangerskapet jeg var kvalm!!)... Var rett å slett forferdelig å gå rundt å svette som en gris, og hele tiden tenke på at du ikke må bli for varm fordi det kan skade barnet...

 

Jeg ville nok ha ventet til 2. trimesteret, fordi man er i MYE bedre form da, og har mer energi enn i 1. tri :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...