M m/baby i magen Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Hei, Jeg har et spørsmål som jeg ikke fikk meg til å spørre de på klinikken om. Men har sprayen noen innvirkning på en evt. graviditet. man begynner jo på spray på dag 20, og eggløsningen (hvis det har vært det) har jo vært før det, kan den skade et evt. befruktet egg?? Nå er vel ikke dette noe stort problem, har prøvd i 3 år uten å bli gravid så da skjer det nok ikke denne gang heller :-) Men tenkte bare hvis?? Klem
Abelone76 Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Nå satt jeg faktisk og skulle til å skrive et lignende innlegg som deg! Jeg begynte på spray idag og har også tenkt tanken om det kan være skadelig hvis man er gravid (selv om sjansen er minimal for oss også...) Er jo for tidlig å ta test. Men har ingen indikasjoner, det er bare det at man tenker jo på alt mulig i denne prosessen. Hvisomattedersomatte..;-) Lykke til!
M m/baby i magen Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2007 Ja vi får se om det er noen som vet det og som kan svare oss. Tenkte siden sprayen skal nedregulere oss, det må jo ha innvirkning på et evt. befruktet egg. Har du merket noen bivirkninger til sprayen? jeg begynner med spray på tirsdag, skal bli godt å komme i gang. Hentet medisinene i dag, det gjorde et innhugg på kontoen, men det er vel verdt det :-) Lykke til!!
Abelone76 Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Tror nok det tar en god stund før eventuelle bivirkninger kommer. Er jo første dagen idag, så kjenner ingenting. Veldig godt å komme igang ja! Når skal du ha uttak? Jeg skal sannsynligvis ha i u. 49. Det er dyrt, men det blir nok verdt det ja:-) Lykke til videre!
M m/baby i magen Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2007 Planen er at jeg også skal ha uttak i uke 49! Er med litt blanede følelser, særlig med tanke på at jeg må teste rett før jul. Men vi får håpe på litt julemagi, med happy ending a la disney filmene :-)
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Ehhh...vet ikke hva dere har fått informasjon skriv om. Men da vi fikk brev om at vi kunne ringe inn mens, fikk vi også informasjon om at man ikke skulle ha ubeskyttet samleie de 3 ukene før man begynner med spray. Dette da for å utelukke at man ble gravid før spray start uten å vite det....
Påsmeltigjen Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Hei! På Volvat sa de at de tidligere frarådet folk å ha samleie i samme syklus som man skal begynne å spraye, men at de nå har sluttet å si det. Han sa faktisk at det hadde vist seg at egget lettere festet seg hvis man sprayet. Så det er nok ingen krise;-)
*mary had a little lamb Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg skulle også til å skrive et innlegg å spørre om akkurat det samme.... :-) Utrolig hvor like ting man lurer på i denne prosessen.. Vi har ikke fått noen info eller skriv om at vi måtte ha ubeskyttet sex tre uker før.... Tror jeg hadde EL i går, og vi har forsøkt på lik linje denne mnd som alle andre... Menjeg anser heller ikke sjansene for store da vi har forsøkt leeenge. Jeg starter å spraye på tirsdag, og de har reservert plass til uttak for meg i uke 48.... Lurer på hvorfor de har satt opp uttak på meg en uke tidligere enn dere to - når dere begynner å spraye før meg??? Har også tenkt på hvordan julen blir om resultatet er negativt - huff.... Men TENK for en herlig jul om vi får positive tester :-) Hvor skal dere ta ut og sette inn? Jeg hører til på Riksen, Lykke til og klem
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 Ja, igjen så viser det seg at det er forskjell fra sykehus til sykehus...merkelig det der...
M m/baby i magen Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 25. oktober 2007 Ja det var merkelig at de informerer ulikt. Det eneste de sa var at etter eggløsningssprøyten var satt, så kunne man ikke ha ubeskyttet samleie... Er jo litt rart å tenke på siden vi ikke har tenkt på prevansjon på flere år :-) Vi hører til i Haugesund Jeg har ikke begynt å spraye enda, begynner den 31.10 så erdet uttak i uke 49 Lykke til!
lindynatt Skrevet 25. oktober 2007 #11 Skrevet 25. oktober 2007 Det har ingenting å bety så vidt jeg vet, under skjer.. jeg har selv hørt om noen par som akkurat den måneden de begynte på spray ble graivde. Verre er det med hormonsprøytene (gonal, puregon, menopor) de skal absolutt IKKE brukes under graviditet.
M m/baby i magen Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 25. oktober 2007 Og det er vel derfor man skal ha bødning før man begynner med sprøytene, hvis ikke blødning skal man vel teste og da får man jo bekreftet/avkreftet graviditet...
Abelone76 Skrevet 25. oktober 2007 #13 Skrevet 25. oktober 2007 mary had a little lamb; Jeg har uttak i uke 49 for det var fullt uken før. Og jeg ville igang fortest mulig og ville ikke vente på neste mens:-) Jeg tenkte litt på om det var uheldig å spraye såpass lenge, men det var visst ingen fare! Vi holder forresten til på Riksen vi også!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå