Gå til innhold

Dere som har kjent liv tidlig

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har kjent små dunk fra uke 12 ca, og er nå 15+3. Men de siste dagene har jeg ikke kjent noen ting! Hvordan er det med dere, kjenner dere noe daglig, eller ikke så ofte? Jeg blir litt bekymra.... Men kanskje livmora har vokst mer nå så babyen har mer plass?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10726845-dere-som-har-kjent-liv-tidlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Må vel være ærlig å si at jeg ikke har kjent noe før nå for 3dager siden.Og da var det en bevegelse som jeg aldri hadde kjent før,kjempegøy!

Jeg er nå 16+3 og førstegangs.Hørt at det er veldig individuelt fra person til person,så du trenger ikke å bekymre deg:-)

ja eg også håper dette er foskjellig fra person til person.

får eg er17+3 i dag og har enda ikke kjent noe... har kjent en slags stikking...men det er vondt da:-) kanskje det er dette... håper på at det snart kommer noe som gjør at eg skjønner at det er babyen med en gang:-) anett_21

Jeg kjente sommerfuglvinger i magen i 13. uke en kveld - og så to kvelder i uke 14 - og så ingenting i uke 15, men litt i går kveld (da jeg jeg var 15+2).

Så enten er alt innbilning - men det tror jeg egentlig ikke - eller så er det bare forskjellig hvor mye man kjenner. Jeg syns også det er litt skummelt å gå og IKKE kjenne noe men jeg regner jo med at det er vanlig å ikke kjenne det helt sånn jevnt og daglig i starten.

Gleder meg til det første sparket!!

Annonse

formen er ellers kjempe bra no... har ikke vært dårlig siden uke 13... hehe:-) men selvsagt veldig trøtt da men det er vel meget normalt... no skal eg på UL å få vite kjønne neste fredag... gleder meg noe helt enormt... har du fått vite time el????

anette

Godt å høre at formen er bra da,da blir liksom ting litt lettere:-)

Den verste trøttheten har gitt seg,bare litt trang i øya innimellom,hehe.

Sliter med ryggen,og var hos legen i dag.Ble fullt sykemeldt frem til 9nov,og fikk rekvisisjon til fysioterapeut.Ikke akkurat det jeg hadde tenkt meg i det hele tatt.Tenkte kanskje å foreslå å jobbe 70-80% slik at ryggen hadde mulighet til å hente seg inn litt,men legen var ikke enig.

Skal på UL 15nov,gleder meg veldig!!:-)

ja, eg tror egentlig eg blir sykemeldt neste fredag når eg skal til legen min også pga begynnende bekkenløsning.... ikke bra men eg foreslo at eg kunne iallfall jobbe 50% og det var oki.... så det er bedre enn ikke jobbe i det hele tatt.... da hadde eg gått på veggene tror eg...:-) har du noe du ønsker deg litt mer enn det andre eller er det ett fett hva kjønn du får??? er det samme får meg, men ønsker meg litt mer gutt.. men så lenge det er sunt og friskt er det akkurat det sammme... når har du termin???

anette

Jeg kjente liv rundt uke 12, og det var dunking innenfra fra livmoren. En veldig rar følelse :) Uka etter var vi på første ul, og da var det stor aktivitet hos babyen! Så var det noen litt mer rolige uker, litt dunking, men som oftest kunne det kjennes som om jeg ble strøket på innsiden av magen. Det var nok den lille som snudde seg:)

Nå er jeg akkurat ute i uke 17 og kjenner de samme bevegelsene. Bare kraftigere! Er veldig spent på hvordan sparkene kommer til å være om noen måneder... Jeg kommer vel til å ha konstant fotavtrykk på magen :-D

Tror at rolige perioder er vanlig så tidlig. De små bruker nok mye tid på å sove mens de vokser seg store og sterke :)

Hei anette!

Tror legen snakket om 50% etter dette,det er i alle fall bedre enn 100%.Men en må jo bare høre på kroppen sin,i hvert fall nå som jeg går gravid.Klarer ikke helt det,siden jeg til vanlig er fysisk sterk,og alltid vant til å ta i et tak.Også blir man plutselig så sårbar,rart det der.

Har vel ingen spesielle ønsker,samboeren min har ei datter på 8år.Men både han og jeg blir like glade samme hva det skulle bli.Som du sier,bare alt er bra og det er sunt og friskt:-)

Har termin 8.april,i følge den som man regner på fra 1dag i siste mens.

Men den blir vel mer sikker etter UL den 15nov.Du da,når har du termin??

Annonse

Hei marimin!!!!!

er best å høre på kroppen sin ja.. viktig det:-) eg har termin imellom 1-4 april... hehe får nok en mer sikker dag når eg er på UL neste fredag... jaja en ting er iallfall sikkert vi går en spennende tid i møte.. var hos jordmor igjen i dag var dritt kjekt... fikk høre hjertelyden igjen og eg hørte når babyen sparket... flere ganger... døds tidig... jaja du må ta vare på kroppen din iallfall, det er det viktigste no når du går gravid!!!!

klem anette

Hei igjen anette!!!

Aha termin før meg,så spennende:-)Helt klart en spennende tid foran oss,begge to.Lov og send meg svar etter UL din neste fredag da,kjenner at jeg er så spent på å høre hva det blir:-)Skal pleie meg godt jeg.

Får besøk av ei venninne etterpå,så da blir det vel litt stappings i trynet:-)

Ha en strålende helg og kos deg masse:-)

Bare å sende meld altså,kjempekoselig det!! Take care så lenge!

Klem mari`

Er 16+2, og har kjent bobling siden slutten på uke 13. Først kunne det gå opptil en uke mellom hver gang, men siste uka, har jeg kjent noe omtrent annenhver dag.

Tror det er veldig forskjellig hvor tidlig man kjenner noe, og hvor ofte man kjenner noe- noen er aktive, andre rolige.. Tror jeg har en rolig tulle i magen, så spennende å se på ul den 19 om jeg har rett :-)

Takk for svar alle sammen : ) De siste dagene har jeg kjent liv hver dag : ) Nå er det ikke tvil om hva det er. Det er spark og romstering. Kjempegøy! Det første ordentlige sparket kom for noen dager siden, og da tenkte jeg bare: Det var sånn det var, ja! (Er 2. gangs)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...