Gå til innhold

maaaat......

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

da er du heldig, jeg la på meg rundt 40 kilo og det er ikke lett å få av, det viktige er ikke hvor mye du legger på deg men at babyen får nok næring.. spiser du to knekkebrød og ett eple iløpet av en dag har babyen fått det den trenger, men du må jo såklart spise litt mer for du skal jo å ha næring:) men uansett det er ikke farlig at du ikke har lagt på deg mye:)

babyen tar til seg det den trenger! :) Jeg spiste akkurat som før - relativt sunt og variert. Vet ikke helt hvor mye jeg veide i utgangspunktet men vi har gjettet oss frem til at jeg gikk opp 12-16kg sånn ca. Jeg hadde nesten ikke mage før jeg var 7mnd... med dæven og jeg eksploderte de to siste mnd:) ikke sånn voldsomt på vekta, men magen strakte seg godt mot slutten ja...:)

Og legen/jm din ville fulgt deg opp og bedt deg legge om kosthold ol. hvis de mente at du ikke fikk i deg nok næring! :) Så ta det med ro, spis som normalt og ikke stress med kiloene;)

Har fått inntrykk av at det er meget individuelt hvor mye man legger på seg under et svangerskap. Jeg har mer enn nok å ta av, selv om jeg gikk ned nesten 25 kg før jeg ble gravid, og har heldigvis kun gått opp 3,5 kg til nå (er i uke 29) mens min søster som var en sylfide da hun ble gravid første gang, gikk opp 20 kg (men det gjorde ingenting!!)

Men jeg mener det er viktig å spise sundt og kose seg gjennom svangerskapet, så har både mor og barn det bra. Ihvertfall prøve å ikke telle kilo!! (men det er jaggu vanskelig, ja!!)

enig med deg ikke bare tante mere, jeg la på meg kraftig under svangerskapet men så koste jeg meg skikkelig og nøt å gi etter for dillene mine, kiloene er sakte men sikkert på vei bort igjen nå og jeg angrer ikke på at jeg tillot meg selv å spise rikelig den ene gangen man på en måte er tillat å fråtse uten at noen bryr seg om det;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...