Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var hos legen min i dag, men mange symptomer på bekkenløsning. Jeg har vondt i korsryggen, på siden av hoftene, når jeg sitter rett på baken gjør det vondt, jeg kan ikke sitte lenge i samme stilling uten at det verker. Det knepper i hoftene ved brå bevegelser, og det gjør vondt nedover i lårene. Som følge av dette spenner jeg ryggen og nakken min fordi jeg har vondt, og er stiv som en stokk oppover der også. Jeg har hatt bl før, så jeg kjenner jo igjen symptomene.

Så sier legen min at det ikke går an å få bl når jeg bare er i 9.sv-uke. De hormonene som løser ut bl kommer ikke før i siste trimester.!!????

Hva mener dere om dette?

Det er da utrolig mange som blir sykmeldt tidligere grunnet bl? Begynner å lure på om jeg er rar.... Også blir jeg så lei meg fordi det virker som han ikke tror meg.

Jeg jobber nå 50% i butikk. Der er det utrolig mye løfting, og jeg sitter ikke på 7 timer bortsett fra i pausen min. når jeg har jobbet nå de siste gangene har jeg ikke klart å gå dagen etterpå nesten....

Jeg er redd for at hvis jeg presser meg selv for langt at jeg ikke skal bli kvitt bl etter fødselen.....

(Håper noen tar seg tid til å lese min lange klagesang....)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10726632-sp-sint-og-frustrert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der kunne vært meg. Jeg er i 7.uke og har det akkurat slik. Skal til lege neste uke, og er også vedlg spent på hennes konklusjon. Sist svangerskap fikk jeg bl i 4.måned, og ble 50% sykemeldt på dagen. Men de kan si noe annet når vi får tidligere symptomer, så klart. Men bare så det er sagt; bl kan man få LENGE før 3.trimester! Jovisst får alle en "bl" rundt fødsel for da må bekkenet forberede seg. Vi andre har bare fått en større dose hormoner og en kropp som er litt ivrigere på denne forberedelsen... (har jeg fått forklart en gang).

Lykke til! Håper legen din tar til vettet og tar deg på alvor. Jeg hadde også vært forsiktig med å presse meg. Vi skal jo tross alt ta oss av et lite nurk etterpå også.

Gå til en annen lege!

Fikk beskjed om det samme da jeg var 15 uker på vei, at det var alt for tidlig med bekkenløsning. Fikk sykmelding på 40 % allikevel med årsak ryggsmerte. En måned senere var jeg hos en annen lege og fikk klar beskjed om at det her var bekkenløsning!

Blir så irritert på sånne leger. Lykke til..

Jeg har vært på inne på sidene til Landsforeningen for kvinner med bekkenløsningsplager, og der skriver de om bl:

"Bekkenløsning kan debutere i hele svangerskapet, normalt fra ca.3.-4.måned. I påfølgende svangerskap starter den tidligere. Det er rapportert at enkelte kvinner "oppdager" at de er gravide pga. bekkenløsning, og symptomene kan starte allerede i 1.svangerskapsmåned".

så jeg skjønner ikke hvor han får det fra. Jeg er som sagt gravid for tredje gang, og er ikke dum.

Jeg skal få en vurdering av en annen lege i morgen, som er spesialist på sånne ting. Jeg vil ikke risikere å ødelegge meg helt fordi en idiotisk lege ikke ville ta meg på alvor. Jeg ringte legevakten i dag og forklarte saken, og hun skjønte godt at jeg var frustrert. Og anbefalte meg å få en annen leges vurdering. Så da gjør jeg det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...