Elise29 Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har hatt en SA på nattevakt en gang og når har jeg mistet igjen, men denne gangen hadde jeg blitt flyttet over til dag. Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre når jeg blir gravid igjen? Sykemelde meg helt de første ukene? Jobber som sykepleier, og det er ganske tungt fysisk. Skal begynne med Crinone og Albyl-E når jeg blir gravid igjen. Hva gjør dere i forbindelse med jobben?
sol m to prinser:-) Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Uff så trist at du mistet igjen, vet godt hvordan du har det... Jeg har mistet 3 ganger, en SA og 2 MA og er nå gravid igjen. Ble 100 % sykemeldt med en gang, spurte ikke legen en gang. Jeg har gått på progestan, som tilsvarer crinone og klexane sprøyter i stedet for albyl-E. Er nå i uke 12 og har kommet lenger enn jeg var når jeg mistet de andre gangene. I tillegg går jeg på UL annenhver uke, ganske betryggende. Ellers så går jeg turer for å få frisk luft og god gang på blodsirkulasjonen. Lykke til og håper at du blir gravid raskt igjen. Klem
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 25. oktober 2007 #3 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg har også mistet 3 ganger (SA). Denne gangen har jeg hatt blødninger fra dag 1. Det har roet seg litt med at det er omtrent annenhver dag. Er 6+2 nå... Jeg er 100% sykmeldt og har fått beskjed om å ta det med ro. Går på progrestontilskudd og tar sprøyter med blodfortynnende. Har fått påvist antistoffer i blodet... Siden du har mistet 2 ganger og du har det yrket du har ville jeg bedt om sykmelding i alle fall til de 12 ukene har gått.
Elise29 Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2007 Ja jeg håper jeg blir sykemeldt. Vil jo gjøre alt jeg kan for at det skal gå bra neste gang. Det eneste er at jeg gruer meg til å spørre gyn om sykemelding. Hun virket litt irritert når jeg spurte om 3 dagers sykemelding etter jeg mistet for en uke siden, så hvordan blir det da hvis jeg spør om 12 ukers sykemelding... Men jeg har jo en fastlege jeg kan gå til også. Får satse på at det ordner seg. Har mistet tilsammen 3 ganger jeg også, men første gang var for snart 11 år siden og med en annen kjæreste. Nå har mistet 2 ganger som jeg vet om + at jeg har sterk mistanke om 2 andre tidlige SA'er, men da hadde jeg ikke testet pga uregelmessig syklus. Det artet seg ihvertfall omtrent på samme måte som den siste SA'en min nå. Har tatt masse blodprøver nå for å sjekke antistoffer, kromosomprøver etc. Får ihvertfall håpe at de ikke finner noe som det ikke går an å gjøre noe med.... Takk for svarene og lykke til begge to med de voksende magene )
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 27. oktober 2007 #5 Skrevet 27. oktober 2007 Prat med fastlegen din dersom din gyn ikke er hjelpsom. Jeg får sykm av han i alle fall. Er nå 6+3 og har blødninger fra og til fortsatt. Siden jeg har antistoffer i blodet går jeg på sprøyter med blodfortynnende. Får også bra med oppfølging. Siden dette er et risikosvangerskap så har det ikke vært snakk om annet enn at jeg skal sykm og ta det med ro. Håper det ordner seg for deg! Klæm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå