Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!!

Min samboer har ganske så dårlige svømmere. Vi er i gang med første forsøk nå. (Spraystart idag:-))))) Vi tenkte det ikke ville skade med en time hos Dr. Purvis. Har sett her inne at flere har gjort det.

Purvis tok ultralyd osv på samboer. Det viste seg at en sædleder var tett, den andre var på vei til å bli det... Dette skyldtes en infeksjon som kanskje var 12-15 år gammel.. Denne hadde "blomstret" opp nå. Samboer var hos lege for en måned siden siden hans kjente at det var noe galt. Da fikk han en ti-dagerskur. Dette var samme kur som Purvis ville ha satt han på nå (bare at han ville satt sambo på 12-dagerskur). Men Purvis mente denne 10-dagerskuren ville holde.

Denne fortettingen fører til at ikke all sæd kommer ut ved utløsning, og at noe av sæden blir liggende igjen. Ved neste utløsning kommer det da gammel sæd. Som gjør kvaliteten dårlig.

Denne kuren skal ihvertfall hjelpe litt, slik at kvaliteten kan bli litt bedre. Sambo ble rådet til å ha hyppige utløsninger for å "sprenge" ut fortettingen i sædlederen.

Så da er det bare å håpe at spermen blir bedre til vi skal sette inn (uke 49 forhåpentligvis), og at ikke 100% av spermen har hodefeil....

Det er litt rart at klinikkene ikke sjekker mannen litt mere synes jeg..

Så vil jeg ønske alle her inne LYKKE TIL!!! Håper noen får en julespire i magen :-) Det håper jeg!!

Klem

Fortsetter under...

Dr Purvis er rimelig god på det han driver med, selv om de av en eller annen grunn ikke er så glad i han på Aleris hvor vi blir behandlet.

Min mann har også få sædceller, de som lever er av god kvalitet men det er ikke plagsomt mange av de for å si det sånn. Ytterst få.

Kunne ikke finne hverken kromosomfeil, tette sædledere eller tegn til noen ny eller gammel infeksjon så i min manns tilfelle er det sannsynligvis bare medfødt.

Han ble satt på en hormonkur for å få opp antallet, men det er visst ikke så ofte dette gir noe særlig resultat, så vi endte opp med icsi.

Fikk beskjed om at prøven til mannen ikke var særlig god ved vårt første forsøk, men de fant nok til at de klarte å "dytte" en stakkar inn i hvert av de 13 eggene jeg fikk tatt ut.

7 ble befruktet og alle var av beste kvalitet, så du skal se det holder til forsøket.

( NB har satt mannen på kosttilskudd med sink og selen, da dette visstnok har hjulpet mange, men du må regne 2-3 måneder før det har noen effekt iom at det tar ca 70 dager for et annlegg til å bli en sædcelle. )

Masse lykke til.

Så bra at du fikk fine befruktede egg!!! Er du ruger nå da eller?

Samboer tar vanlig kosttilskudd, men burde kanskje skaffe de som bare inneholder hhv. sink og selen.

Jeg er ihvertfall optimist foran dette forsøket. Men prøver å tenke at dette er et "testforsøk". Vet jo ikke hvordan man responderer på medisiner og slikt:-)

Synes det er litt rart at de ikke har nevnt noe om lap. Men det er kanskje fordi de tar det som en selvfølge at det bare er sædkvaliteten som gjør at vi ikke blir gravid.

Lykke til Cristiane, krysser fingrene for deg:-)

Jeg er ruger nå ja, men ikke første forsøk. det var i mai men egget festet seg ikke.

Nå er jeg på mitt første fryseforsøk iom at jeg fikk 6 egg på frys første forsøk.

satt inn to egg forrige tirsdag og håper på det beste.

Smart å se første forsøk som en liten test, som du sier så vet man aldri hvordan man reagerer på disse hormonene, men det går jo som oftest bra da.

Forøvrig har det heller aldri vært snakk om lap eller lignende på meg heller, alt ser helt 100% ut, og når det er så tydelig at det er min mann som har problemer så lot de meg slippe.

Jeg har enda ikke hørt om noen der Purvis ikke har funnet ut av problemet, så han må virkelig ha kontroll på det han driver med!

Men jeg opplevde også at de på Riksen er skikkelig negativ til han.

Mannen min har åreknuter i pungen, slik at for mye blod samler seg der og temperaturen blir for høy. Men Purvis sa at dette kunne rettes på ved et enkelt inngrep. Det skal skje 12 november, og vi ble jo lykkelige. MEN da vi sa det til hun legen på RH, og at vi derfor vurderte å utsette prøverør, bare lo hun og sa at vi kunne jo tru på han og prøve, men det kom ikke til å hjelpe i det hele tatt. I beste fall ville det ikke gjøre problemet større.

Så hvem i h...... skal man tro på da?????

Hei Agnes

Skjønner jo at du blir helt i villrede av sånne svar.

Tror kanskje jeg hadde tatt en liten telefon til et par andre klinikker

f.eks Hausken, Porsgrunn og St. Olavs.

Hvis alle gir deg samme tilbakemelding, så blir det kanskje litt enklere å ta stilling til hva dere skal gjøre nå.

Vet at Purvis har litt andre metoder for å telle antall sædceller osv slik at klinikkene ofte tar prøvene på nytt for man kan få behandling.

Kanskje derfor de blir litt irritert når de hører navnet hans, ikke vet jeg.

Lykke til.

Annonse

Hei Abelone! Vi har også vært hos Purvis.

Dette er akkurat som å lese om oss det! Vi må også ha hyppige utløsninger nå - for å få bra kvalitet ut! Mannen har en gammel infeksjon som bare gir superdårlige spermier.Vi måtte igjennom 4 IVF og jeg fikk en skikkelig knekke nå i høst, før vi kom i kontakt med Purvis. Han mener det er skammelig å ikke undersøke mannen nærmere. Alt det jeg har vært igjennom til ingen nytte!!

Nå mener han faktisk at vi kan klare det selv!

Hva med dere? Skulle det kunne holde nå til at dere faktisk kunne klare det selv, eller er det andre faktoorer som gjør at dere må til IVF?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...