Gå til innhold

Anbefalte innlegg

noen som vet noe om dette?:

er 19 år også hadde jeg sommerferie fra skole når jeg fant ut at jeg var gravid(ikke jobb) også hørte jeg ut at det lønte seg å jobbe, ikke gå på vanlig vg opplæring for å få foreldrepenger.

søkte her og der for å få meg jobb, men var vanskelig. endelig når jeg fikk meg en jobb, var sjefen helt j**lig, måtte stå hele dagen, ikke spisepauser osv + minimumsbetaling(90 kr/t + skatt). så slutta der siden jeg var mye kvalm fra før av når jeg ikke fikk spist..

nå har jeg en ekstravakt jobb, som er greit betalt, MEN jeg får jo aldri vakter..

var på nav kontoret i dag, for å prøve å få orden i sakene, men det var ikke mye hjelp å få!

det som er er jo at man må jo jobbe 6 av de 10 siste mnd for å få foreldrepenger og tjene minimum ca 33.400.

åååå, jeg blilr så frustrert og lei av alt det der.. tenkte at jeg skulle melde meg arbeidsledig, eller søke trygd, men fikk ikkenoe hjelp på navkontoret, for personen som har med det å gjøre var ikke der!!

noen som vet noe om hva jeg har krav på osv?

takk på forhånd! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10726227-er-s%C3%A5-leihjelplangt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avtal et møte med Nav,og meld deg som arbeidsledig asap! Da tror jeg du har best krav på penger videre (imens tror jeg du kan fortsette med vikariat og søke jobb som vanlig..) Ikke så veldig kjent i dette systemet. Men dersom du ikke tjener penger og er gravid bør du ta affære, for det kan straffe seg siden..

Alle kan melde seg arbeidsledig, men du må ha hatt inntekt over et bestem beløp før du får rett til dagpenger.

Meld deg arbeidsledig og prøv å få deg en jobb...Hva med å være assistent i barnehage, har forstått det er mangel over hele landet.

Hvis du ikke greier å opparbeide deg rett til foreldrepenger, er det kun engangsstønad du har rett på + eventuelle ytelser hvis du er enslig forsørger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...